وزارت دفاع: چر‌خ‌بال ارتش توسط علی‌پور سقوط داده شده است

© Photo / MOD fbوزارت دفاع: چر‌خ‌بال ارتش توسط علی‌پور سقوط داده شده است
وزارت دفاع: چر‌خ‌بال ارتش توسط علی‌پور سقوط داده شده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
عضو شوید
مقام ها در وزارت دفاع ملی می‌گویند که اسناد و شواهد نشان می‌دهد که چر‌خ‌بال ارتش در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک، توسط علی‌پور سقوط داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سه روز پس از سقوط یک چرخ‌بال ارتش در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک، وزارت دفاع ملی می‌گوید که براساس بررسی‌های این وزارت، این چرخ‌بال توسط افراد وابسته به عبدالغنی علی‌پور، ساقط شده‌است.

 فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز شنبه (30 اسد)  در صفحه توییترش نوشته است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این چرخ‌بال توسط جنگ‌جویان وابسته به علی‌پور در ولسوالی بهسود هدف قرارداده شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
کمیسیون حقوق بشر از حادثه بهسود: نیرو های امنیتی مردم را بی پروا به رگ‌بار بست

او افزوده است: «وزارت دفاع ملی به هر قیمت انتقام خود شهدای این حادثه تروریستی را می‌گیرد و عاملان آن به کیفر خواهد رساند.»

گفتنی است که وزارت دفاع ملی روز پنج‌شنبه، (28حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفت که یک چرخ‌بال ارتش از نوع ام-17 و از لوای قوای هوایی 777 در ولایت میدان وردک سقوط کرده است. در این حادثه نه تن به شمول چهار خدمه این چرخ‌بال کشته شدند.

از جانب دیگر، خبرها حاکی از آن است که فرمانده علی‌پور سقوط این چرخ‌بال توسط جنگ‌جویانش را تأیید کرده است. وی به شماری از رسانه‌ها گفته است که این چرخ‌بال پس از آن هدف قرار گرفت که به گلوله‌باری مواضع آنان پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала