بازگشت بی سابقه مهاجرین افغان از ایران در سال 2020

© Photo / IRNAمرز ایران و افغانستان
مرز ایران و افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازگشت مهاجران افغانستان از ایران در سال 2020 به رقم بی‌سابقه‌ی 800 هزار تن رسید. این بیشترین میزان بازگشت مهاجران از ایران به افغانستان در سالیان اخیر است.

به گزارش اسپوتنیک،  محمد رضا باهر سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان به گزارش روز شنبه در  گفت وگو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت بیشتر مهاجرانی که سال گذشته میلادی به افغانستان بازگشته اند به علت ناامنی و نبود شغل در این کشور دوباره به ایران بازگشته اند.

وی اظهار داشت در بهار سال 1399 به دلیل ترس مهاجران افغان از شیوع ویروس کرونا در ایران ،هر روز حدود 15 هزار مهاجر افغانستان از ایران به کشورشان بازمی گشتند.

سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان گفت هم اکنون روزانه حدود یک  هزار از مهاجران افغانستان از مرزهای نیمروز وارد هرات می شوند.

ایران بیش از 28 هزار مهاجر افغان را طی یک ماه اخراج کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان
ایران بیش از 28 هزار مهاجر افغان را طی یک ماه اخراج کرده‌است

وی اظهار داشت بیشتر مهاجران افغان برای تامین هزینه خانواده و کار به ایران مهاجرت می کنند.

باهر گفت که در سال گذشته میلادی ،25 هزار مهاجر افغان  از پاکستان و 12 هزار نفر نیز از ترکیه به کشورشان بازگشتند.

وی افزود: 270 نفر دیگر نیز بطور اجباری و 665 نفر دیگر هم داوطلبانه از کشورهای اروپایی به افغانستان برگردانده شدند.

سخنگوی وزارت امور مهاجران افغانستان ،نبود شغل و بیکاری را مهمترین چالش مهاجران بازگشته به این کشور دانست و تصریح کرد بسیاری از این افراد پس از مدتی بیکاری مجبور به مهاجرت دوباره می شوند.

وی اظهار داشت: وزارت امور مهاجران افغانستان  با همکاری سازمان ملل در صدد است برای جلوگیری از مهاجرت دوباره افراد بازگشته افغان به کشورهای اروپایی برای آنان به صورت موقت شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد چون شغل هایی که ایجاد می شود به صورت موقتی است و تنها نیازهای ضروری آنها را پوشش می دهد در درازمدت بار دیگر این افراد بیکار می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала