صالح در واکنش به بازداشت سناتوران: دستگیری های "هیجان‌آفرین" ادامه می‌یابد

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری کشور به دستگیری سه عضو مجلس سنا به اتهام اخذ رشوه در ولایت بلخ واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، امر الله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به دستگیری سه عضو مجلس سنا به اتهام اخذ 40 هزار دالر آمریکایی رشوه در ولایت بلخ گفته است که این کار هیجان‌آفرین ادامه می‌یابد.

آقای صالح، امروز سه‌شنبه (9 جدی) گفت:"سه نفر سناتور در حال به جیب بردن ده‌ها هزار دالر پول رشوه در بلخ دستگیر شدند".

عضویت دو عضو مجلس سنا از سوی غنی لغو شد - اسپوتنیک افغانستان
عضویت دو عضو مجلس سنا از سوی غنی لغو شد

وی افزوده:" این بسیار اندک است، چندی قبل یک تیم دیگر در دو ولایت دیگر توانستند دو صد و پنجاه هزار دالر رشوه بگیرند اما متاسفانه نتوانستیم مستند بسازیم. دوسیه خیلی ضخیم است و آنچه انجام شد شاید نیم ورق آن را احتوا کند و بس ".

معاون اول ریاست جمهوری کشور تاکید کرده:" این کار خوب و هیجان آفرین یعنی روند دستگیری‌های مستند ادامه می‌یابد".

آقای صالح گفته:" هربار که کسی بخواهد بدون موجب و دلیل همه کار و بار دنیا را یکسو گذاشته و به تفتیش نقطه‌های عایدآور و حساس برود و یا یکسره پافشاری بر تقرر خویشاوند و اعضای خانواده و گروهش در گمرکات نماید حتمن حرفی است و ریگی در کفش است و خیالی در سر. شاید این دستگیری باعث شود که دیگران قبل از عزم سفر و گرفتن رشوت شش بار سرخود را بخارند و ده بار لب به دندان گیرند".

گفتنی است که دادستانی کل کشور، روز گذشته تایید کرد که سه عضو مجلس سنا به اتهام اخذ رشوه بگونه باالفعل در ولایت بلخ بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل کشور با نشر خبرنامه‌ای گفت:" منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی و نمایندهءلوی سارنوالی بر اساس اطلاعات کشفی در یک عملیات مشترک، به‌روز یک‌شنبه 7جدی سه تن از اعضای (سناتوران) مشرانو‌جرگه‌را به اتهام اخذ چهل‌هزار دالر آمریکایی رشوت؛ بگونه باالفعل بازداشت نمودند".

در همین حال فرهاد عظیمی والی بلخ نیز گفت که این سناتوران به اتهام اخذ هزاران دالر رشوه بازداشت شده‌اند و آنان برای انجام تحقیقات بیشتر به کابل فرستاده شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала