پوتین پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفت
پوتین پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در پیامی پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس خبری کرملین اعلام کرد:"پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، در پیامی، پیروزی جوزف بایدن در انتخابات ایالات متحده را به وی تبریک گفت.

 رئیس جمهور روسیه خاطر نشان كرد كه با در نظر گرفتن همکاری روسیه و آمریكا بر اساس اصول برابر و احترام متقابل، منافع مردم هر دو كشور و كل جامعه جهانی تأمین خواهد شد."

کرملین درباره زمان تبریک پوتین به بایدن: باید منتظر اعلام رسمی نتایج ماند - اسپوتنیک افغانستان
کرملین درباره زمان تبریک پوتین به بایدن: باید منتظر اعلام رسمی نتایج ماند

پوتین با آرزوی موفقیت برای بایدن ابراز اطمینان کرد  که روسیه و آمریکا می توانند علی رغم  تمام اختلاف نظرها ، بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل و فصل نمایند.   

 اعضای مجمع گزینندگان (کالج) انتخاباتی ایالات متحده امریکا در رأی‌گیری روز 24 قوس (14 دسامبر) جو بایدن را بعنوان رئیس جمهوری جدید امریکا برگزیدند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر برگزار شد و سه روز بعد رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که جو بایدن حد نصاب 270 رای کالج انتخاباتی را، که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لازم است، کسب کرده است.

دونالد ترامپ تاکنون از پذیرش شکست خودداری کرده و در چند ایالت روند چالش حقوقی نتایج انتخابات را دنبال کرده است. البته او وعده داده بود در صورت پیروزی بایدن در کالج انتخاباتی، آن را می‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала