محرومیت ۱۶۱ هزار کودک در ارزگان از واکسین پولیو

عضو شوید
مسئولان صحی می‌گویند که ۶۶ مورد مشکوک و چهار مورد مثبت فلج، در مرکز ترینکوت و ولسوالی‌های ولایت ارزگان، در جریان سال روان به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس پژواک، مقامات محلی ارزگان می‌گویند که این بار هم روند واکیسن فلج اطفال، فقط در مناطقى تطبیق خواهد شد که در کنترول دولت است.

داکتر غفار وطنوال، رئیس صحت عامۀ ارزگان گفت که این بار هم از جمع ۱۸۶ هزار کودک، فقط ۴۵ هزار شان که در مناطق امن بودوباش دارند، واکسین می‌شوند.

افزایش واقعات پولیو؛ بلای دیگری در کمین کودکان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش واقعات پولیو؛ بلای دیگری در کمین کودکان افغانستان

وی افزود که از اثر ناامنی‌های اخیر در ولسوالی‌های گیزاب و دهراوود، کمپاین عملی شده نمی‌تواند، که این بار در هر دو ولسوالی؛ بیش از چهل هزار طفل از تطبیق واکیسن فلج اطفال محروم مانده اند.

به گفته وی، امسال ۶۶ واقعۀ مشکوک و ۴ مورد مثبت فلج اطفال در این ولایت به ثبت رسیده و اگر موانع در برابر تطبیق واکسین فلج اطفال همینطور بماند، تعداد آن افزایش خواهد يافت.

عمر شیرزاد، والی ارزگان از ندادن اجازۀ طالبان به داوطلبان واکسين فلج اطفال در مناطق تحت کنترول شان، ابراز نگرانی نموده، گفت که طالبان مسلح، باید به زندگی آیندۀ اطفال توجه کنند و اجازه ندهند تا مبتلا به فلج شوند.

والی ارزگان از بزرگان قومی، عالمان دینی و رهبران خانواده ها نیز خواست تا تلاش‌های مرتبط به تطبیق واکسین در مناطق ناامن را انجام دهند.

قابل یادآوریست که طالبان مسلح، طی سه سال گذشته در ولایت ارزگان، به تطبیق واکسین خانه به خانۀ فلج اطفال اجازه نمی‌دهند، که از اثر آن در هر کمپاین؛ بیش از صد هزار طفل از واکسین محروم می‌مانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала