کرونا؛ کدام حیوانات خانگی به واکسیناسیون نیاز دارند

© Photo / Public domain / CDC / Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMکرونا؛ کدام حیوانات خانگی به واکسیناسیون نیاز دارند
کرونا؛ کدام حیوانات خانگی به واکسیناسیون نیاز دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت در مورد امکان ابتلای حیوانات خانگی به کرونا و انتقال این ویروس از طریق آنها به انسان توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک کونینگس، کارشناس ارش آزمایشگاه سازمان جهانی صحت در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در صفحه رسمی توییتر این سازمان، در مورد امکان ابتلای حیوانات خانگی به کرونا و انتقال عفونت از طریق آنها به انسان پاسخ داد.

وی گفت: ویروس کرونا به احتمال زیاد از طریق حیوان میان دوره‌ای یا از طریق چندین گونه از آنها به انسان منتقل شده است و بیماری در آنها توانسته است سازگار شود.

کونینگس می‌گوید: دو سناریو به احتمال زیاد وجود دارد، طبق سناریو اولی، ویروس مستقیماً از خفاش به انسان منتقل شده و به سرعت یا به‌طور کامل سازگار شده است. این سناریو ممکن است، اما بعید است. طبق سناریوی دوم، به احتمال زیاد، ویروس از خفاش به یک یا چند گونه حیوانی منتقل شده، و در حیوانات توانسته سازگار شود و بعد ویروس به انسان منتقل شده است.

وی تاکید کرد که اگه بتوانيم نسخه‌ی از ويروسی که با انسان‌ها سازگار نبوده را پيدا کنيم، این به ما کمک خواهد کرد تا بفهمیم چه تغییراتی در ویروس منجر به آلوده شدن انسان‌ها می‌شود و همچنان برای ایجاد واکسین‌ها و داروهای بسیار موثر هستند.

به گفته وی، در حال حاضر مطالعات بر روی حیوانات مختلف از جمله چارپایان اهلی یا احشام و حیوانات خانگی در حال انجام است تا مشخص شود که آنها در برابر عفونت حساس هستند و یا آیا می‌توانند ناقل ویروس باشند و ممکن است در آینده نیز به واکسین نیاز داشته باشند.

در اضافه کرد: ما می‌دانیم که گربه‌ها تا حدودی سگ‌ها به ویروس حساس هستند. اگر ویروس در آینده نزدیک در بین ما گردش یابد، ایده خوبی است که حیوانات را واکسین کنید. تعدادی از حیوانات خانگی نیز می‌توانند به کرونا آلوده شوند، اما مانند راسوها نیستند بیمار نمی‌شوند، انها نمی‌توانند ویروس را به راحتی منتقل کنند، اما می‌توانند آلوده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала