امرالله صالح: توافقنامه آمریکا-طالبان را به ‌رسمیت نمی ‌شناسیم

© Photo / moi / moi امرالله صالح: توافقنامه آمریکا-طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم
 امرالله صالح: توافقنامه آمریکا-طالبان را به‌رسمیت نمی‌شناسیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول رئیس جمهور افغانستان همچنین تصریح کرد که ما امضا کننده توافقنامه قطر نیستیم، ما فقط آن را ملاحظه کردیم و توافقنامه آمریکا با طالبان را ‌رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش اسپوتنیگ به نقل از رسانه ها، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت که دولت این کشور توافقنامه آمریکا با طالبان را امضا نکرده است و آن را به‌ رسمیت نمی‌شناسد.

امرالله صالح: سینما پارک قابل ترمیم نبود و به همین دلیل از بین برده شد - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: سینما پارک قابل ترمیم نبود و به همین دلیل از بین برده شد

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت که گروه طالبان می‌خواهد تا از راه تشدید خشونت‌ها بر سر میز مذاکرات امتیازگیری کند.

در همین حال رنگین دادفر سپنتا، مشاور سابق امنیت ملی افغانستان نیز در اظهاراتی گفت که روند صلح توسط آمریکا بر مردم افغانستان تحمیل شده است و هشدار داد که مردم افغانستان قربانی اصلی ادامه مذاکرات خواهند بود.

سپنتا گفت: این یک روند تحمیلی توسط آمریکا بر مردم افغانستان است و بازنده اصلی آن ما هستیم، خارجی‌ها بیشتر از آنکه همسو با افغانستان باشند در تلاش سازش با طالبان هستند.

پیش از این نیز عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز گفته بود که مقامات این کشور نقشی درباره ادامه حضور و یا خروج آمریکا از افغانستان ندارند و آمریکایی‌ها مطابق با شرایط خود در این باره تصمیم می‌گیرند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала