آتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijanآتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم
آتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل متحد از روسیه به خاطر تلاش هایش برای پایان دادن به خصومت‌ها در قره باغ کوهستانی سپاسگزاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز سه‌شنبه در یک جلسه توجیهی از روسیه بخاطر میانجیگری میان آذربایجان-ارمنستان و برقراری آتش بس در قره باغ کوهستانی تشکر کرد.

 پوتین توافق صلح در قره باغ را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین توافق صلح در قره باغ را ارزیابی کرد

دوجاریک گفت: "دبیر کل سازمان از توافقی که میان ارمنستان و آذربایجان به میانجیگری روسیه صورت گرفت ابراز خرسندی کرد. از مقامات روسی سپاسگزاریم. خواست ما این است که به غیر نظامیان آسیبی نرسد."
وی افزود: "درگیر بحث نبودیم. دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اکنون با نمایندگان فدراسیون روسیه در تماس است تا درک کند که چگونه می توانیم از توافق حمایت کنیم."
سخنگوی سازمان ملل در ادامه گفته است که این سازمان همیشه خواهان نجات جان و توقف خصومت‌ها بوده است. وی توضیح داد: "امیدواریم که اکنون این امر محقق شود."
پیش از این معلوم شده بود، که رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند. طبق بیانیه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز کرد، آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی از 10 نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و باید اسیران جنگی را تبادل کنند. همچنین نیروهای نگهبان صلح روسی در قره باغ جا به جا می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала