ارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند

© REUTERS / Aziz Karimovارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند
ارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان می‌گوید که کشورش در حال بررسی گزینه ای برای انعقاد توافقنامه با قره‌باغ در زمینه همکاری و امضای یک توافق نامه استراتژیک در حوزه امنیت است.

 به گزارش اسپوتنیک، با ادامه تنش نظامی میان جمهوری های ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ؛ نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در اظهارتی گفت، ایروان قصد دارد مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی کند.

این در حالی است که نخست وزیر ارمنستان پیش ازاین نیز ابراز داشته بود که ایروان قصد دارد پرونده به رسمیت‌ شناختن استقلال جمهوری قره‌باغ را بررسی کند.

ارمنستان: ترکیه در جنگ قره باغ حضور دارد - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان: ترکیه در جنگ قره باغ حضور دارد

روز یک‌شنبه 27 سپتامبر و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهی» کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «قره‌باغ کوهی» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

اختلاف دو کشور برسر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала