گفتگوی پامپئو با ملا برادر درمورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی

© Sputnik / PMملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان
ملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران دفتر طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خارجه امریکا طی یک کنفرانس ویدیویی، با ملا عبدالغنی برادر، عضو رهبری گروه طالبان درمورد آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، گفتگو نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک پیام توییتری نوشته است: "معاون سیاسی امارت اسلامی افغانستان و رئیس دفتر سیاسی محترم ملا برادر اخند همرای هئیت معیتی اش با وزیر خارجه امریکا مایک پمپیو از طریق ویدیو کنفرانس ملاقات نمود، در مورد اغاز مذاکرات بین الافغانی و وضعیت کنونی صحبت کردند".

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان هفته آینده برای مذاکرات بین‌الافغانی آماده شوند

شاهین در ادامه نوشته است: " طرفین رهایی زندانیان متباقی امارت اسلامی را برای اغاز مذاکرات بین الافغانی مهم دانستند. همچنان وزیر خارجه امریکا از اتش بس اعلان شده از طرف امارت اسلامی استقبال کرد".

قبل از این حکومت افغانستان اعلام کرده بود که به روند رهایی زندانیان طالبان ادامه می‌دهند تا شمار زندانیان رها شده به ۵۱۰۰ نفر برسد. طالبان نیز اعلام کرده بودند که با رهایی آخرین گروه زندانیان دولتی، بیش از یک هزار زندانی را رها کرده اند.

طالبان همچنان از حکومت افغانستان خواستند ۵ هزار زندانی طالبان براساس توافقنامه با امریکا، رها شوند تا راه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала