ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام
ترامپ: هیچگاه درباره ادعای تبانی روسیه با طالبان با پوتین صحبت نکرده‌ام  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که او هرگز با همتای روسی درباره ادعای تبانی مسکو با طالبان برای کشتن امریکایی‌ها صحبت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که هیچگاه موضوع پرداخت پاداش از سوی روسیه به طالبان را با ولادیمیر پوتین در میان نگذاشتم؛ زیرا این ادعا نامعتبر بود و تاکنون هیچ مدرکی در این باره به من ارائه نشده است.

رئیس‌جمهور ترامپ گفت: من هیچگاه این موضوع را با او (رئیس‌جمهور پوتین) در میان نگذاشتم.

ترامپ: استخباراتی‌های امریکا می‌گویند که تبانی روسیه با طالبان اصلا وجود نداشته - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: استخباراتی‌های امریکا می‌گویند که تبانی روسیه با طالبان اصلا وجود نداشته

به گفته وی، در تماس تلفونی، سران دو کشور درباره سایر موضوعات بحث و گفتگو کردند.

ترامپ گفت: آن تماس تلفونی برای صحبت درباره چیزهای دیگر بود و صادقانه بگویم، این موضوعی است که بسیاری از افراد گفتند، یک خبر جعلی بود.

کاخ کرملین روز پیش از این گزارش داده بود که روسای جمهور دو کشور در تماس تلفونی در 23 جولای در خصوص برنامه تسلیحاتی و هسته‌ای ایران و کنترول تسلیحاتی گفتگو کردند.

کرملین می‌گوید، رهبران دو کشور علاقه مشترک خود را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین امریکا و روسیه بیان کردند.

جاد دیر، معاون مطبوعاتی کاخ سفید هم در توییتر خود گفته بود که در این تماس تلفونی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در خصوص تلاش برای ریشه کن کردن ویروس کرونا و همچنین بازگشایی کسب و کار صحبت کردند. او گفته بود که روسای دو کشور همچنان در خصوص روابط دوجانه و مسائل بین‌المللی رایزنی کردند.

گفتنی است روزنامه امریکا نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی امریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» به‌طور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان امریکایی در افغانستان کنند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توییتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان امریکایی در افغانستان است، منجر به این می‌شود که کارکنان سفارت خانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала