روزنامه پاکستانی: قدرت گرفتن طالبان منجر به زوال دولت کابل خواهد شد

© AP Photo / Hussein Sayedروزنامه پاکستانی: قدرت گرفتن طالبان منجر به زوال دولت کابل خواهد شد
روزنامه پاکستانی: قدرت گرفتن طالبان منجر به زوال دولت کابل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه پاکستانی نوشت که تبدیل طالبان به یک قدرت رسمی در افغانستان منجر به پایان کار دولت افغانستان خواهد شد و منطقی است اگر «اشرف غنی» بخواهد بر سر روند صلح مانع ایجاد کند.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» در گزارشی  اظهار داشته است، که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در حالی برای به تاخیر انداختن صلح و تداوم جنگ تلاش می‌کند که طالبان و دولت آمریکا نسبت به توافقنامه قطر پایبند بوده‌اند.

این روزنامه افزود: 10 روز پس از توافقنامه قطر قرار بود که مقامات افغان و طالبان مذاکرات را درباره آینده افغانستان آغاز کنند اما به دلیل مشغول بودن غنی به توافق و کسب کرسی ریاست جمهوری این مذاکرات به تاخیر افتاد و اکنون نیز عدم تکمیل روند آزادی زندانیان مانعی بر سر این روند است.

طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد

این گزارش، حمله انتحاری اخیر طالبان به نیروهای امنیتی را نیز قابل انتظار دانست و دلیل آن را نیز موانع ایجاد شده در مسیر صلح توسط اشرف غنی دانست.

نوشتار در ادامه نیز تصریح کرد که مسئله کاهش خشونت‌ها اهمیتی برای آمریکایی‌ها ندارد و اگر چنین بود باید بندی در توافقنامه در این باره وجود داشت.

اکسپرس تریبون همچنین مدعی شد که خودداری اشرف غنی از آزادی 592 زندانی طالبان به معنی تحمل تلفات ایجادی از حملات این گروه است و از دیدگاه غنی ایجاد مانع در مسیر صلح منطقی است زیرا تبدیل طالبان به یک قدرت رسمی در افغانستان به معنی پایان کار دولت کابل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала