ایلان ماسک به مسکو دعوت شد

© AP Photo / Jae C. Hongایلان ماسک به مسکو دعوت شد
ایلان ماسک به مسکو دعوت شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خانواده طراح راکت فضایی اتحاد جماهیر شوروی بنیان‌گذار شرکت خصوصی فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) را به مسکو دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت خصوصی فضایی اسپیس‌ایکس در صفحه توییترش نوشت که با خانواده سرگئی کارالیوف، طراح راکت فضایی شوروی صحبت کرده است و همچنان دانشمندان روسی را یکی از بهترین‌ها نامید.

علاقمندی ایلان ماسک به زبان روسی - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی ایلان ماسک به زبان روسی

اندری کارالیوف، نواسه طراح ارشد و پدر برنامه فضایی شوروی درباره دعوت ماسک به مسکو روز شنبه (11 جولای) به تلویزیون زویزدا خبر داده است.

به گفته اندری، در جریان گفتگو با ایلان ماسک، وی پیشنهاد کرده است که برای ماسک «مکان‌های تاریخی و فضایی را مطمیناً به او علاقه دارد، نشان دهد.

خانواده کارالیوف در تماس ویدیویی که با بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس داشتند پرتاب کرو دراگون را برای ماسک تبریک گفته و همچنان از بابت اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی از او تشکر کردند.

به نوبه خود، ماسک خانواده طراح ارشد و پدر برنامه فضایی شوروی را دعوت کرد تا از کارخانه‌های اسپیس‌ایکس و همچنان از جریان پرتاب بعدی زمانی پروازها بین کشورها برقرار شوند، نیز دیدن نمایند.

سرگئی کارالیوف رئیس و مهندس ارشد پروژه‌های فضایی شوروی  در دهه‌های 50 و 60 بود.

کارالیوف به عنوان پدر برنامه فضایی شوروی شناخته می‌شود، نقش محوری و اساسی او در برنامه‌های فضایی شوروی تا زمان مرگش به شدت سری نگاه داشته شد. در تمام دوران کاریش، آقای کارالیوف تنها با عنوان «طراح ارشد» شناخته می‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала