پمپئو: دولت امریکا همه تلاشش را کرد تا از هر سرباز امریکایی در افغانستان نگهداری کند

© REUTERS / Yuri Gripasپمپئو: دولت امریکا همه تلاشش را کرد تا از هر سرباز امریکایی در افغانستان نگهداری کند
پمپئو: دولت امریکا همه تلاشش را کرد تا از هر سرباز امریکایی در افغانستان نگهداری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا گفت، که دولت امریکا همه تلاشش را کرد تا از هر سرباز امریکایی در افغانستان نگهداری کند و رئیس جمهور به شدت با گروه طالبان مبارزه را به پیش برد. 
واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت خارجه روسیه به گزارش نیویورک تایمز درباره پیوند روسیه و طالبان: نوشته های بیهوده

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه با خبرگزاری فاکس گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در برابر گروه طالبان مبارزه شدیدی را به پیش برد و دولت امریکا همه تلاشش را کرد تا از هر سرباز امریکایی در افغانستان نگهداری کند. 

پمپئو گفت: "درباره موضوع خاص در افغانستان به کل مخاطبان شما (شبکه تلویزیونی) اطمینان دهم، که دولت به گونه ای کار می کرد که از هر امریکایی در افغانستان نگهداری کند". 

وی گفت: "ما با طالبان شدیدتر از آنچه دولت پیشین تصور می كرد جنگیدیم و اکنون رئیس جمهور ترامپ قصد دارد با عقد توافق درباره صلح و آشتی از سربازان ما محافظت كند كه به آنها (سربازان امریكایی - در صورت بازگشت) این توافقنامه اجازه می دهد که به خانه برگردند".

چنین اظهاراتی توسط پمپئو در پاسخ به درخواست اظهارنظر در مورد ادعاهای جان بولتون مشاور پیشین ریاست جمهوری در مورد امنیت ملی انجام شد: وی گفت كه غیرقابل تصور است كه ترامپ از طریق اطلاعاتی در مورد توطئه احتمالی روسیه و طالبان اطلاع نداشته باشد.

پمپئو با صحبت درباره بولتون تأكید كرد، كه بیشتر اطلاعات موجود در کتاب خاطرات وی و گفته های بعدی وی درست نیست.

یادآوری می کنیم، که روزنامه نیویورک تایمز به تاریخ 26 جون گزارش داد، که اطلاعات نظامی روسیه به جنگجویان گروه طالبان به خاطر کشتن سربازان امریکایی پول پرداخت کرده است. 

پس از آن، ترامپ در تویتی این گزارش ها را اخبار ساختگی گفته و آن را پروپاگاندای حزب مخالف خودش خواند. 

 دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گزارش های مربوط به پرداخت پول توسط روسیه به جنگجویان طالبان به خاطر کشتن سربازان امریکایی را دروغ محض خواند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала