آیا عوارض ویروس کرونا تا آخر عمر باقی می‌ماند؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا عوارض ویروس کرونا تا آخر عمر باقی می‌ماند؟
آیا عوارض ویروس کرونا تا آخر عمر باقی می‌ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یافته های سازمان خدمات ملی صحت در کشور بریتانیا نشان می‌دهد که بیماران کرونایی ممکن تا آخر عمر از اثرات عفونت این بیماری رنج ببرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌تلگراف، افراد که به ویروس کرونا مبتلا شده اند ممکن است تا آخر عمر اثرات عفونت را متحمل شوند. این یافته ها توسط متخصصان خدمات ملی صحت در بریتانیا به اشتراک گذاشته شده است.

 آنتونی فائوچی - اسپوتنیک افغانستان
انواع بی سابقه ای علائم کرونا ویروس در آمریکا

داکتر »هیلاری فلوید» رئیس‌ مرکز بهبودی کووید-19 در بریتانیا، اظهار داشت که وی از تعداد افراد میانسال که هیچ بیماری وابسته نداشته اند، شوکه شده است، اما پس از بهبودی آنها همچنان از ناتوانی و خستگی مزمن رنج می‌برند. دانشمندان دریافتند که عفونت ویروس کرونا خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا بیماری فراموشی در آینده را افزایش می‌دهد.

سازمان خدمات ملی صحت افزود: هر بیمار سوم ممکن است دچار بیماری فیبروز شش و همچنان اختلال مادام العمر جسمی، روحی و اختلال شناختی شود. بنابراین، 70 درصد از مبتلایان کرونا می‌توانند از اختلال هذیان رنج ببرند. همچنان در 10 درصد موارد، حاد قلبی در بریتانیایی‌ها مشاهده شده است.

به گفته پروفسور پیتر اوپن‌شاو، به‌طور متوسط بیماران به یک سال نیاز دارند تا سلامت خود را به طور کابل بازگردانند. با این حال، ظاهراً برخی از بیماران ممکن به زندگی کامل برنخواهند گشت.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. طبق آخرین داده‌های این سازمان، 8.9 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 469 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала