کرونا؛ مرگ بیش از دو هزار هندی در یک روز

© REUTERS / Danish Siddiquiکرونا؛ مرگ بیش از دو هزار هندی در یک روز
کرونا؛ مرگ بیش از دو هزار هندی در یک روز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 2 هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در هند در مدت 24 ساعت فوت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه هند می‌گوید که در یک روز بیش از 2 هزار نفر به اثر بیماری همه‌گیر در کشور جان باخته اند.

طبق معلومات وزارت صحت عامه هند در یک شبانه روز گذشته بیش از 10.9 هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند و در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در هند به 354 هزار و 65 نفر می‌رسد.

هند از لحاظ تعداد مبتلایان ویروس کرونا به جایگاه چهارم جهان رسید  - اسپوتنیک افغانستان
هند از لحاظ تعداد مبتلایان ویروس کرونا به جایگاه چهارم جهان رسید

این وزارتخانه می‌گوید که در سراسر کشور 155 هزار و 227 نفر تحت تداوی قرار دارند. همچنان 186 هزار و 923 نفر صحت‌یاب شده و کرونا جان 11 هزار و 903 نفر را گرفته است.

روز گذشته وزارت صحت عامه هند شمار مبتلایان کرونا در کشور را 343 هزار و 81 نفر اعلام کرده بود.

براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، هند از لحاظ مبتلایان ویروس کرونا در رده چهارم جهان قرار دارد، بدین ترتیب این کشور از بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا پیشی گرفته است.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 7.9 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 434 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала