کشته شدن سه سرباز هندی در مرز با چین

© AP Photo / Manish Swarupکشته شدن سه سرباز هندی در مرز با چین
کشته شدن سه سرباز هندی در مرز با چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش هند از کشته شدن سه سرباز این کشور در مرز با چین خبر داد. 
 ترامپ آمادگی خود را برای میانجیگری میان هند و چین اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ آمادگی خود را برای میانجیگری میان هند و چین اعلام کرد

به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی از کشته شدن سه نظامی هندی در جریان درگیری‌ها در مرز این کشور با چین خبر دادند.

به نوشته وبگاه «اِن‌دی‌تی‌وی» ارتش هند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "شامگاه گذشته حین فرایند کاهش‌تنش که در دره گالوان در جریان بود، درگیری خشونت‌باری رخ داد که تلفات برجای گذاشت. این تلفات از سمت هند بود که شامل یک افسر و دو سرباز است. مقام‌های نظامی ارشد دو طرف در حال حاضر با هم دیدار کرده تا وضعیت را آرام کنند".

این برخورد نظامی بین هند و چین که از زمان تقابل ارتش‌های دو کشور از ماه اپریل بی پیشینه است، جلسه فوری سران نظامی دو طرف را در پی داشت.

 دولت چین نیز در واکنش به این حادثه از هند خواست که از هرگونه اقدام یکجانبه یا ایجاد دردسر در بحبوحه تنش‌ها در منطقه «لَداخ» اجتناب کند.

یادآوری می کنیم، که آخرین مورد درگیری مرزی میان این دو کشور در سال ۲۰۱۷ در منطقه «دوکلام» رخ داد که بین سه کشور چین، هند و بوتان واقع شده است. این رویارویی که در پی اعتراض نظامیان هندی به عملیات راهسازی چینی‌ها صورت گرفت، تابستان ۲۰۱۸ با توافق طرفین خاتمه یافت. 

پیش از این «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین از توافق با مقامات ارشد هند جهت برگزاری گفت‌وگو به منظور پایان دادن به اختلافات مرزی با همسایه غربی خود خبر داده بود.

چین چندی پیش با هشدار به هند در زمینه عدم عقب نشینی از مواضع مرزی خود به مقامات ارشد این کشور توصیه کرد فریب امریکا را نخورند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала