نگرانی آلمان از تحریم های آمریکا علیه پروژه نورد استریم – 2

© Sputnik / Sergey Guneevرامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد
رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آلمانی از اعمال تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی جریان شمالی Nord Stream 2 ابراز نگرانی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung  نوشت: مقامات آلمانی می ترسند که تحریم های جدید آمریکا علیه پروژه نورد استریم 2 خدمات دولت و شرکت های مرتبط با این پروژه  را تحت تأثیر قرار دهد.

پیشتر اعلام شد که سناتورهای آمریکا به‌دنبال وضع تحریم‌های اضافی بر پروژه خط لوله نورد استریم 2 هستند.  

  در همین راستا ، وزارت تجارت آلمان نگران است كه اعمال محدودیتهای جدید ممكن است منجر به "اعمال تحریم علیه مقامات دولتی" این كشور، به ویژه مسدود كردن حسابها و ممنوعیت ورود آنها به ایالات متحده شود.

در سند منتشره آمده است: "تحریم ها علیه مقامات دولت های دوستانه یا حتی علیه خود این دولتها یک پدیده نوین خواهد بود."

آلمان در دفاع از  از پروژه خط لوله گاز نورد استریم -2 - اسپوتنیک افغانستان
آلمان در دفاع از پروژه خط لوله گاز نورد استریم -2

تحریم پروژه نورد استریم- 2 که مخالفت اتحادیه اروپا را به همراه دارد شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که در ساخت خط لوله و ترانزیت گاز روسیه به اروپا مشارکت داشته باشند. خط لوله «نورد استریم» قرار است با دور زدن اوکراین و لهستان، گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اروپا منتقل کند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته قطعنامه تحریم پروژه نورد استریم 2 را تصویب کرده بود. مجلس سنا با 86 رای موافق در برابر 8 رای مخالف آن را تصویب کرد. این قطعنامه برای اجرایی شدن باید به تایید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از مخالفان سرسخت پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است گذاشته شد.

نورد استریم 2  برای صادرات مستقیم گاز روسیه به اروپا از جمله آلمان در کف دریای بالتیک ساخته می شود. از 2.46 هزار کیلومتر طول این خط لوله گاز ، 2.3 هزار کیلومتر در حال حاضر ساخته و روسیه قصد دارد بخش باقی مانده را به تنهایی تکمیل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала