روسيه مى تواند به توزيع واكسين ويروس كرونا در افغانستان كمک كند

© Sputnik / Ramil SitdikovСотрудница лаборатории ГУ НИИ эпидемиологии и микробиологии имени Н.Ф. Гамалеи, где российские ученые разработали вакцину против лихорадки Эбола
Сотрудница лаборатории ГУ НИИ эпидемиологии и микробиологии имени Н.Ф. Гамалеи, где российские ученые разработали вакцину против лихорадки Эбола - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، روسیه می تواند در زمینه دسترسی متخصصان به واکسین کرونا در مناطق جنگی افغانستان کمک کند. این صحبت امروز پنجشنبه (4، می) توسط ژنو اسپرانزا مارتینز، رئیس گروه برنامه‌های پزشکی دفتر مرکزی کمیته بین الملی صلیب بیان شد.

روسیه واکسین های جدید کرونا را به جهان پیشنهاد نمود - اسپوتنیک افغانستان
روسیه واکسین های جدید کرونا را به جهان پیشنهاد نمود

او افزود: "به بسیاری از مناطق در کره زمین به دلیل درگیری‌ها نمی توان به آنها رسیدگی کرد، بعضی از این مناطق مانند افغانستان، یمن و سایر است، در آنجا خشونت وجود دارد، به همین دلیل این جمعیت نمی توانند به واکسین کرونا دسترسی پیدا کنند".

او گفت: "گذشته از این موارد، حتی آنها به آب و محصولات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند، واکسین نیز به همین صورت خواهد بود. نیاز به تلاش‌های دیپلماتیک است، که روسیه در آن نقشی ایفا کند تا از دسترسی سازمان های بشردوستانه و متخصصان بهداشت در این مناطق اطمینان حاصل شود".

قابل یادآوری‌ست که وزارت صحت عامه روز پنجشنبه (4، می) که 787 رویداد تازۀ مثبت کووید-19 در یک شبانه روز گذشته در کشور ثبت شده است. که با ثبت این آمار شمار مجموعی مبتلایان در این کشور به 18 هزار و 54 تن رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала