سرپیچی از ترامپ؛ والی اورگن از فرستادن گارد ملی به پورتلند خودداری کرد

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر سرپیچی از ترامپ؛ والی اورگن از فرستادن گارد ملی به پورتلند خودداری کرد
سرپیچی از ترامپ؛ والی اورگن از فرستادن گارد ملی به پورتلند خودداری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندار ایالت اورگن از اعزام گارد ملی به درخواست شهردار پورتلند به آنجا خودداری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کاترین براون والی ایالت اورگن اعلام کرده است که از اعزام پولیس ویژه به درخواست تد ویلر شهردار پورتلند خودداری کرده است. شهردار پورتلند به تماس تلفنی ترامپ استناد کرده بود که فرماندار باید گاردملی را برای مقابله با تظاهرکنندگان به شهر بفرستد.

 ولادیمیر ژیرینوفسکی - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در آستانه انقلاب قرار دارد

براون در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "چندین بار از من خواسته شد که گارد ملی را برای سرکوب معترضان به آنجا اعزام کنم، و برای چندین بار از سوی من این درخواست رد شد."
به گفته او، شب گذشته بجای اینکه در آنجا عساکر فرستاده شود من خواستم که افسران را بفرستند. به گفته وی، 50 نگهبان گارد ملی در حالت آمادگی قرار داشتند و می توانستند ظرف چند دقیقه به پورتلند برسند، اما شب گذشته به کمک آنها نیازی نبود. با این حال آنها فقط یک عملکرد کمکی را انجام خواهند داد. وی تأکید کرد که گارد ملی مسلح نخواهند بود، معترضین را بازداشت و کنترل نمی کنند.
برون افزود: "سربازان در سرک‌ها، چیزیست که رئیس جمهور ترامپ می‌خواهد. اما من می‌خواهم بگویم که مردم می‌توانند با صدای بلند در باره درخواست‌های خود مرتبط با اصلاحات صحبت کنند."
پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اعتراض‌ها پس از جان باختن جورج فلوید که به خشونت کشیده شد، تهدید کرد در صورتی که فرمانداران با استفاده از گارد ملی برای برقراری نظم در ایالت‌های تحت فرمان خود اقدام نکنند، ارتش را به خیابان‌ها می‌فرستد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала