یوناما درباره توافق عبدالله و غنی: هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند

عضو شوید
نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان از توافق حاصل شده میان رئیس جمهور و رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان استقبال و نوشته است، که هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند.
مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو: از توافق میان غنی و عبدالله خوشحالم

به گزارش اسپوتنیک، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از توافق حاصل شده میان اشرف غنی رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی برای حل بن بست سیاسی استقبال و گفته است، که این توافق به رهبران افغانستان توانایی آن را می دهد تا چالش های بزرگ این کشور را حل کنند.

هیات سازمان ملل تاکید می کند، که هر دو طرف برای دستیابی به این توافق مهم مجبور به سازش بودند. اکنون امید است که روحیه همکاری ادامه یابد، با این وجود همه عناصر در دولت با هم همکاری می کنند تا پیشرفت در حکمرانی خوب، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد را تقویت کنند و از حقوق همه شهروندان ضمن حفظ پیشرفت های افغانستان از حقوق زنان پشتیبانی کنند.

در ادامه این پیام آمده است، که در این زمان افغانستان نیاز به یک دولت خوب و نمایندگانی که بتوانند یک جبهه متحد برای مبارزه با مسائل مهم و اساسی ملت، به ویژه پیشبرد مذاکرات میان افغانستانی، مدیریت و مبارزه به خاطر گسترش ویروس کرونا برای جلوگیری از وخیم ترشدن وضعیت و درگیری های مداوم و چالش های امنیتی دارد.  

یوناما در راستای همکاری های خود آماده است تا با دولت و مردم افغانستان کمک کند.

یادآوری می کنیم، که پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، این دو امروز یک‌شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند. 

براساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی را به عهده می‌گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала