ترامپ: یک نامه زیبا از رهبر کوریای شمالی دریافت کردم

© REUTERS / Kevin Lim/The Straits Timesترامپ: یک نامه زیبا از رهبر کوریای شمالی دریافت کردم
ترامپ: یک نامه زیبا از رهبر کوریای شمالی دریافت کردم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید او اخیرا «نامه زیبایی» از کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی دریافت کرده و تاکید کرد روابط آنها همچنان خوب است.

به گزارش اسپوتنیک، یونهاپ روز یکشنبه گزارش کرد ترامپ در یک نشست خبری بدون اشاره به جزییات این یادداشت اظهار کرد: «این یک یادداشت خوب بود فکر می‌کنم ما خوب کار می‌کنیم».

از زمانی که نشست فبروری 2019 بین ترامپ و کیم در هانوی ویتنام بدون توافق به پایان رسید دو کشور در مذاکرات مربوط به هسته‌ای سازی پیشرفتی نداشته اند اما رهبران دو کشور مکاتبات شخصی خود را حفظ کرده اند ترامپ ماه گذشته نامه‌ای به کیم ارسال کرد و به او گفت حاضر است در مبارزه با کرونا به کشورش کمک کند.

ترامپ افزود: می بینم که آنها راکت‌های برد کوتاه آزمایش می‌کنند مدت ها است که این کار را می‌کنند.

یونهاپ گزارش کرده است ترامپ بار دیگر آزمایش های راکتی کوتاه برد کوریای شمالی را نادیده گرفته است در اوایل هفته جاری، کوریای شمالی راکت های کروز و راکت های هوا به زمین به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

ترامپ گفت: «من رابطه خوبی با کیم دارم» اگر ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب نشده بود اکنون امریکا با کوریای شمالی در حال جنگ بود.

ترامپ منتقدان خود را به دلیل این ادعا که وی بدون اینکه دستاوردی کسب کرده باشد در سال 2018 و 2019 سه نشست با کیم برگزار کرده است سرزنش کرد و آنها را «مردم احمق» خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала