Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

محمدنبی؛ کمک‌ کننده‌ نام آشنا در بحران کرونا

© Photo / محمدنبی عیسی‌خیل محمدنبی عیسی‌خیل ملی‌پوش کریکت کشور
محمدنبی عیسی‌خیل ملی‌پوش کریکت کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازیکنان معروف تیم ملی کریکت کشور در خط اول کمک به مردم فقیر در روزهای بحران کرونا ویروس قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، از آنجا که قرنطینه شدن به خاطر کروناویروس زندگی را برای مردم فقیر دشوارتر می‌کند، ستارگان ورزشی به کمک آنها می‌پردازند.

ملی‌پوشان کریکت کشور که علاقمندان بی شمار دارند در پیشبرد کمک به فقرا و آسیب پذیرها در روزهای قرنطینه تلاش دارند.

محمدنبی عیسی‌خیل ملی‌پوش کریکت کشور  - اسپوتنیک افغانستان
کمک غذایی محمدنبی به مردم + عکس

از آنجایی که نا توانی حکومت در امر کمک به نیازمندانی های مردم و نیز محدودیت‌های گشت‌وگذار شهری بر مشکلات میلیون‌ها افغانستانی فقیر که درآمد روزانه‌ی ندارند، افزونی می‌بخشد.

افغانستان کشور جنگ زده است و تا کنون بیشتر از 600 تن به کروناویروس مبتلا شده‌اند و 21 مورد ناشی از آن نیز گزارش شده است.

 

رسیدگی به جامعه

در حالی‌که خیلی از مردم افغانستان  در اردوگاه‌های پناهندگی و مهاجرت به سر می‌برند، ستاره‌های نام آشنا و معروف افغانستان و جهان چون محمدنبی با داشتن تجربه‌ای تلخ، به کمک هموطنان شان می‌پردازند.

این ملی‌پوش 35 ساله به آژانس آنادولو می‌‌گوید: "ما اکنون وظیفه اخلاقی خود را برای بازگشت ثروت و خدمت به جامعه به خاطر عشق و احترامی که به ما داده‌اند، تلاش می‌کنیم."

نبی از بنیانگذاران تیم ملی افغانستان است که نه تنها عضویت کامل در باشگاه معتبر ICC را در طی چند سال از تشکیل آن بدست آورده، بلکه به دنبال مسابقات هیجان انگیز به برخی از سخت‌ترین تیم‌های مانند انگلستان، هندوستان، ایرلند و پاکستان است.

وی افزود: "در زمان مهاجرت ما اوقات سختی را پشت سر گذاشتیم، بنابر این می‌توانیم به خوبی تصور کنیم که افراد نیازمند در شرایط دشوار فعلی چگونه می‌گذرانند."

محمدنبی از طریق بنیاد خود (MNF) صدها هزار نفر از مردم فقیر را در سراسر کشور در دوران بحران کروناویروس کمک کرده‌است.

رئیس احمدزی هم تیمی سابق نبی و معاون رییس بنیاد محمدنبی گفت که مؤسسه خیریه کاملاً در داخل با کمک‌های افغانستانی‌های محلی تأمین می‌شود.

احمدزی به آژانس آنادولو گفت: "هدف ما خدمت به نیازمندان در هر گوشه کشور است و نیزهدف ما حمایت از آموزش کودکان و گسترش عملیات رفاهی در سایر بخش‌ها می‌باشد."

 

ستارگان متحد هستند

بسیاری از هم تیمی‌های محمدنبی به دنبال گذاشتن پا جای پای او هستند یا در بنیاد خیره او  مشارکت دارند یا اقدامات جداگانه‌ای برای دستیابی به فقرا و نیازمندان با بسته‌های کمک‌های اولیه غذایی انجام داده‌اند.

راشدخان آرمان، ابرستاره افغانستانی جهان که یک استعداد جوان و پر شور محسوب می‌شود با عملکرد درخشان خود دنیای کریکت را به تصرف خود درآورده در زُمره‌ی این هم تیمی‌ها قرار دارد. راشدخان مانند نبی تقریباً در تمام لیگ‌های تجاری از استرالیا تا انگلستان و از غرب هند تا هند و بنگلادش حضور داشته‌ است و دارد.

وی در بیانیه‌ای به همراه تصاویر موجودی از مواد غذایی مورد نیاز برای توزیع در بین نیازمندان گفت: "ما نیازی به داشتن جیب‌های بزرگ یا ثروتمند شدن برای کمک به نیازمندان و فقیر نداریم، فقط به قلب نیاز داریم."

لیست مشارکت کنندگان ادامه می‌یابد که بسیاری از آنها از توجه ویژه و تمرکز روی ارائه خدمات متمرکز می‌شوند.

ابراهیم مومند از مفسران برجسته ورزشی افغانستان، روزهای ابتدایی را به یاد می‌آورد که ملی‌پوشان کریکت سفر خود را به معنای واقعی کلمه با دست خالی آغاز کردند. وی به آژانس آنادولو گفت که پس از بازگشت از پاکستان نزدیک به دو دهه قبل، مهاجران جوان افغانستانی مانند نبی و دیگران نتوانستند حتی لباس‌های ابتدایی ورزشی را بخرند اما رفته رفته تا با استعداد خود همه را در این عرصه تحت تأثیر قرار دادند.

استعداد آنها ثروت زیادی را به همراه داشت زیرا لیگ‌های مختلف کریکت تجاری به دلیل خدمات و پول بسیار خوب، به جذب این ستاره‌ها پرداختند.

وی گفت: "باید به یاد داشته باشید که آنها ستاره‌های ورزشی یک کشور فقیر هستند و این بازیکنان مانند سایر افراد مشهور جهانی ورزشی فوق العاده ثروتمند نیستند. برخی از آنها هنوز در خانه‌های کرایی زندگی می‌کنند، اما آنها دارای قلب‌های بزرگی هستند تا بتوانند آنچه را که دارند با نیازمندان خود به اشتراک بگذارند."

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که از دسامبر گذشته تا کنون بیش از 1.92 میلیون مورد واقعات مثبت کرونا در 185 کشور و منطقه گزارش شده، با توجه به اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز مستقر در ایالات متحده، اروپا و ایالات متحده آمریکا بدترین آمار را دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала