روسیه و عربستان سعودی توافق نفتی را آماده کردند

© Depositphotos.com / Mic1805روسیه و عربستان سعودی توافق نفتی را آماده کردند
روسیه و عربستان سعودی توافق نفتی را آماده کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مذاکره کنندگان ارشد نفتی اعلام کردند که عربستان سعودی و روسیه توافق در زمینه کاهش تولید و مقابله با اشباع عرضه بازار جهانی را آماده نموده اند

به گزارش اسپوتنیک، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک اعلام کرده که پیش نویس توافق‌نامه برای کاهش تولید نفت در قالب اوپک پلاس قبلا آماده شده است، اما بنا بر دلایلی تا هنوز محرم نگهداشته می‌شود.

به گفته وی، جزئیات این معامله، که قرار است روسیه و عربستان سعودی را با هم آشتی کند،عصر امروز ( چهارشنبه 8 آپریل) مورد بحث قرار خواهد گرفت. پیش از آن تماس های بارکیندو با سایر کشورها برای صحبت در مورد آمادگی آنها در خصوص  کاهش نفت، برگزار می‌شود.  

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آپریل پس از سه سال پایان یافت.

جنگ نفتی عربستان و روسیه/ چه کسی برنده خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
جنگ نفتی عربستان و روسیه/ چه کسی برنده خواهد شد؟

پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا 13 میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا زیر 25 دالر برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شد.

نشست اوپک + درباره احتمال کاهش جدید تولید نفت برای تثبیت بازار، در قالب کنفرانس ویدئویی روز پنجشنبه برگزار می شود و در ادامه در روز جمعه وزیران انرژی گروه G20 درباره ثبات بازار انرژی جلسه ای برگزار خواهند نمود.

یک منبع آگاه  گزارش داد که تصمیم نهایی اوپک + به نتایج مذاکرات بعدی وزیران انرژی G20 بستگی دارد.

پیشتر  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اظهار کرده بود که توافق احتمالی ممکن است 10 تا 15 درصد از عرضه جهانی را کاهش دهد اما تحلیلگران می گویند چنین کاهش عظیمی برای پاسخگویی به مشکل افت تقاضای جهانی به میزان 30 میلیون بشکه در روز در طول بحران شیوع ویروس کرونا کافی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала