سومین آزمایش راکت کوتاه‌برد کوریای شمالی در یک ماه اخیر

© AFP 2023 / KCNA VIA KNSسومین آزمایش راکت کوتاه‌برد کوریای شمالی در یک ماه اخیر
سومین آزمایش راکت کوتاه‌برد کوریای شمالی در یک ماه اخیر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی دو راکت کوتاه‌برد را به آب‌های شرق سواحل شبه جزیره کوریا شلیک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل تلگراف مرکزی کوریای شمالی، کیم جونگ اون شخصاً در آزمایش راکت‌های کوتاه‌برد حضور تاکتیکی داشت که باید تغییرات اساسی را در «استراتژی دفاعی کشور» ایجاد کند.

پرتاب موشک های کوریای شمالی به سمت جاپان - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب موشک های کوریای شمالی به سمت جاپان

بنا به اعلامیه ارتش کوریای جنوبی،‌ کوریای شمالی دو پرتابه را که ظاهراً دو راکت کوتاه‌برد هستند، به آب‌های شرق سواحل شبه‌جزیره‌ کوریا شلیک کرده است. همچنان ارتش کوریای جنوبی راکت‌های آزمایش شده با برد تقریباً 410 کیلومتر و ارتفاع پرواز تقریباً 50 کیلومتر بود.

سومین آزمایش راکتی کوریای شمالی در یک ماه اخیر شنبه 21 مارچ انجام شد. این راکت‌ها از استان پیون‌گان شمالی شلیک شدند. این استان در شمال پیونگ‌یانگ، پایتخت کوریای شمالی واقع است و در مرز با چین قرار دارد.

طبق گزارش تلگراف مرکزی کوریای شمالی، هدف از شلیک راکت‌ها این است كه بار دیگر ویژگی های تاكتیكی و قدرت سیستم تسلیحات جدیدی كه به یگان‌های نظامی کوریای شمالی تحویل داده می‌شود، تایید شود.

گارد ساحلی جاپان نیز شنبه گفت که ظاهراً کوریای شمالی یک راکت پرتاب کرده و این راکت در خارج آب‌های انحصاری جاپان فرود آمده است.

ارتش کوریای جنوبی پیش از این گزارش داده بود که در دو مورد دیگر در ماه جاری میلادی، کوریای شمالی راکت‌های کوتاه‌برد و چندین راکت آزمایش کرده است.

آزمایش‌های قبلی باعث شده بود که ایالات متحده و چین از کوریای شمالی بخواهند به مذاکرات بر سر پایان‌دادن به برنامه راکتی و هسته‌ای‌اش بازگردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала