تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین

© REUTERS / THE CENTRAL HOSPITAL OF WUHAN تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین
تشخیص پاتوژن ویروس کرونا در چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در مدت زمان بسیار محدود توانست پاتوژن "عامل بیماری زا" ویروس کرونا را تشخیص کند.

به گزارش اسپوتنیک،   مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کشور چین در زمان رکوردی توانست پاتوژن "عوامل بیماری زای" ویروس کرونا را تشخیص دهد که باعث شیوع بیماری ذات الریه شده است.

وی در دیدار با وزیر امور خارجه چین گفت: از ابتدای شیوع  این ویروس خطرناک، چین بلافاصله در مدت زمان بسیار کوتاه "عوامل بیماری زا" را شناسایی کرد که ما و جامعه بین المللی از آن قدردانی می کنیم.

استفاده از ربات برای درمان بیمارمبتلا به کرونا ویروس در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از ربات برای درمان نخستین بیمار مبتلا به کرونا در آمریکا

این در حالیست که بنابر آخرین آمار، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین از 106 نفر گذشته است و مبتلایان نیز به یک هزار و 300 مورد رسیده‌است.

 گفته می‌شود، منشا شیوع این ویروس ناشناخته از طریق بازار غیرقانونی گوشت حیوانات در شهر ووهان مرکز ولایت هوبئی، است. اما در حال حاضر به بیش از 14 کشور جهان شیوع کرده‌است.

کرونا پس از چین، به سرعت در حال انتشار در کشورهای همسایه در آسیای جنوب شرقی مانند تایلند، جاپان و استرالیا است. درحالیکه وحشت از بیماری کرونا هنوز در کوریای جنوبی سایه افکنده است، مسوولان فیلیپین تایید کردند، دومین فرد مبتلا به سندرم تنفسی خاورمیانه را  شناسایی کرده اند.

ویروس کرونا نخستین بار ماه دسامبر در بازاری در شهر یازده میلیون نفری ووهان مشاهده شد که محل خریدوفروش غذاهای دریایی است. مقام‌های وزارت بهداشت چین می‌گویند که این ویروس احتمالا با تجارت حیوانات وحشی ارتباط دارد.

ووهان و شماری دیگر از شهرهای چین که جمعیت آنها بالغ بر 43 میلیون نفر تخمین زده می‌شود در روزهای اخیر قرنطینه شده‌اند تا با شیوع کرونا مقابله شود.

کمیسیون بهداشت چین روز یکشنبه در بیانیه ای خاطر نشان کرد بر خلاف بیماری مرگبار سارس در سال 2003 میلادی که به سرعت منتقل می شد این ویروس در دوره خاموشی آن که نزدیک به 14 روز است به دیگران انتقال می یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала