دانشمندان از احتمال «ساری بودن» سرطان سخن گفتند

© Sputnik / Varvara Gert'e /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان از احتمال «ساری بودن» سرطان سخن گفتند
دانشمندان از احتمال «ساری بودن» سرطان سخن گفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان موسسه مطالعات پیشترفته کانادا بر اساس مطالعه‌ای که در پورتال آلمانی wize.life منتشر شده است، فرضیه‌ای را درباره ساری بودن سرطان مطرح کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این دانشمندان می‌گوید که مطالعات نشان داده است که برخی از بیماری‌های غیر ساری دیگر نیز می‌توانند به‌طور مثال چاقی، بیماری‌های قبلی عروقی و دیابت از یک فرد به فرد دیگر سرایت کنند.

کشف یک روش جدید برای درمان تمام انواع سرطان  - اسپوتنیک افغانستان
کشف یک روش جدید برای درمان تمام انواع سرطان

دانشمندان این فرضیه را با امکان انتقال میکروبیوم (میکروفلورا) توضیح دادند. ترکیبی از تریلیون‌ها میکروارگانیسم‌هایی که در بدن انسان از جمله روی پوست و اندام داخلی وجود دارد. میکروبیوم نه تنها باکتری‌ها بلکه قارچ‌ها و ویروس‌ها را نیز در بر می‌گیرد. محققان به این نتیجه رسیدند که میکروبیوم‌ها می‌توانند از طریق تماس و با قرار گرفتن در همان اتاق به ارگانیسم‌های دیگر منتقل شوند.

دانشمندان همچنان شباهت‌های را در میکرو فلور روده همسران که در کنار هم زندگی می‌کنند پیدا کردند. دانشمندان میکروبیوم افراد بیمار را با یک فرد سالم مقایسه کردند و تغییرات قابل توجهی را در میکرو فلورای فرد ناسالم نشان دادند. نتیجه گیری دیگر که توسط متخصصان انجام شد یک میکروبیوم اصلاح شده می‌تواند باعث ایجاد بیماری در بدن سالم شود. آنها آزمایشی را روی موش انجام دادند و میکروبیوم روده موش چاق را به موش سالم منتقل کردند و در نتیجه معلوم شد که موش سالم وزن اش افزایش پیدا کرده است.

با این حال، سازمان طبی جهانی بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را «غیر ساری» تعریف می‌کند. فرض بر این است که آنها ناشی از یک تمایل ژنتیکی، سبک زندگی و عوامل محیطی هستند. اما دانشمندانی که این تحقیق را انجام داده اند معتقدند که اگر فرضیه آنها صحت داشته باشد، دیدگاه های پذیرفته شده در مورد مراقبت های طبی را کاملا دگرگون خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала