نمایندگان امریکا، اروپا، ناتو و سازمان ملل بر کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کردند

© Photo / H K نمایندگان امریکا، اروپا، ناتو و سازمان ملل بر کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کردند
  نمایندگان امریکا، اروپا، ناتو و سازمان ملل بر کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان اتحادیه اروپا، امریکا ناتو و نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) در نشستی چندجانبه درباره صلح افغانستان، روی کاهش خشونت ها توافق کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نشست چندجانبه درباره صلح افغانستان، روی کاهش خشونت ها روز گذشته (جمعه، ۲۸ جدی) با حضور زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در شهر دبی امارات متحده عربی برگزار شده است.

مارکس پوتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان در این مورد در توییتر اش نوشته است که اشتراک‌کنند‌گان این نشست بر مهم بودن کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کرده اند.

از سویی هم رونالد کوبیا، نمایند اتحادیه اروپا برای افغانستان در توییتی گفته است که آتش‌بس، کاهش خشونت، آماد‌گی‌ها، مذاکرات بین‌الافغانی، تضمین‌ها و تعهدات آینده، همه‌شمول بودن روند و بعد منطقه‌ای صلح از آجندای مورد بحث این نشست بوده است.

ده ماه گذشت؛ حاصل گفتگوهای خلیلزاد چی بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
ده ماه گذشت؛ حاصل گفتگوهای خلیلزاد چی بود؟

بر علاوه نماینده اتحادیه اروپا و نماینده آلمان، زلمی خلیلزاد، تادامیچی یاماموتو، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و نیکلاس کی، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز از اشتراک‌کنند‌گان این نشست بوده‌اند.

این نشست در حالی صورت گرفته است که گروه طالبان اعلان کرده است که با نمایندگان امریکا روی امضای توافق‌نامه و مراسم آن گفتگو کرده است.

 نمایندگان این اتحادیه ها و کشورها در حالی روی کاهش خشونت ها در افغانستان توافق کرده اند که وزیر دولت در امور صلح افغانستان کاهش خشونت ها را  بی معنی خوانده بود. ریاست جمهوری افغانستان همواره بر برقراری آتش بس به عنوان پیش شرط آغاز مذاکرات بین الافغانی تاکید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала