هند گزارش ارگ در خصوص «پیام تبریکی» نارندرا مودی به اشرف غنی را تکذیب کرد

© AFP 2023 / Wakil Kohsar هند: نرندرامودی «پیروزی» اشرف غنی را نه بلکه اعلام نتایج انتخابات را تبریک گفته است
 هند: نرندرامودی «پیروزی» اشرف غنی را نه بلکه اعلام نتایج انتخابات را تبریک گفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر نارندرا مودی اعلام کرد که نخست وزیر هند در تماس با اشرف غنی«پیروزی» او در انتخابات را نه بلکه اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را تبریک گفته‌است.

به گزارش اسپوتنیک، نارندرا مودی؛ نخست‌وزیر هند گفته‌است که در تماس تلفنی با اشرف‌غنی؛ رییس‌ جمهور افغانستان، تنها برگزاری موفقانه انتخابات و اعلام نتایج آن را به مردم افغانستان تبریک گفته، نه پیروزی آقای غنی را.

در یک رشته پیام توییتری دفتر نخست‌وزیر هند که پیش ازاین، منتشر شد، آمده‌است که دوطرف در این تماس تلفنی در مورد روندهای انتخابات و صلح صحبت کرده‌اند.

در این پیام دفتر آقای مودی، هند شریک راهبردی افغانستان خوانده و گفته شده که دهلی نو، به همکاری نزدیک خود با کابل برای اطمینان از توسعه افغانستان، تقویت امنیت و مبارزه با تروریزم در منطقه ادامه می‌دهد.

این در حالی ‌است که روز گذشته ارگ ریاست ‌جمهوری اعلام کرد که نخست‌وزیر هند در یک تماس تلفنی با آقای غنی، «پیروزی» او را در نتایج ابتدایی انتخابات ریاست ‌جمهوری تبریک گفته‌است. در اعلامیه ارگ ریاست‌ جمهوری همچنین آمده‌بود که آقای مودی در این تماس تلفنی آقای مودی از اشرف‌غنی برای سفر به دهلی نو دعوت کرده و آقای غنی نیز این دعوت را پذیرفته‌است.

گفتنی‌ است که انتخابات ریاست ‌جمهوری کشور به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شد. نتایج ابتدایی این انتخابات روز یک‌شنبه (1 جدی) اعلام شد که براساس آن آقای غنی با کسب 50.64 درصد آرا در صدر قرار گرفته‌است.

او پس از اعلام نتایج، «پیروزی» اش را جشن گرفت و از آمادگی‌اش برای تشکیل دولت آینده خبر داد.

عبدالله عبدالله؛ رقیب آقای غنی در حالی که این نتایج را نپذیرفت ، در واکنش به این رویداد گفت که باید به آن‌ها گفته می‌شد که نتایج، ابتدایی و قسمت «جاندار» ماجرا هنوز باقی مانده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала