محاصره جبهه النصره در ادلب سوریه

© AP Photo / Al-Nusra Front Twitter pageمحاصره جبهه النصره در ادلب سوریه
محاصره جبهه النصره در ادلب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوای مسلح سوریه تروریست‌های جبهه النصره را در حومه جنوبی شرق ادلب محاصره کرده است.

اسپوتنیک به نقل از العهد، اردوی سوریه در ادامه عملیات ضد مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه جنوبی شرق ادلب، ضمن پیشروی‌های جدید، تروریست‌ها را مستاصل کرده است.

سوریه - اسپوتنیک افغانستان
درگیری شدید بین اردوی سوریه و جبهه النصره

اردوی سوریه پس از آزادسازی شهرک راهبردی التح و برخی روستاها و مزارع اطراف آن، امروز به سوی روستاهای دیرالشرقی، بابولین، ابومکی و شهرک جرجناز که یکی از بزرگترین مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در حومه شهر معرةالنعمان است، پیشروی نموده و تعرض ادامه داد.

قوای مسلح سوریه در حال نبرد سنگین با تروریست‌ها در جنوب شهرک جرجناز است و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کرده است.

منابع سوریانی از فرار شمار زیادی از تروریست‌ها به عمق این شهرک و قرار دادن استحکامات خود در منازل ساکنان و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی و ممانعت از خروج این غیرنظامیان به مناطق امن خبر دادند.

اردوی سوریه موفق به تسلط بر روستای خربه السروانی در شمال غرب روستای الحراکی، روستای فعلول در جنوب غرب روستای الحراکی و روستای خربه معراته در غرب روستای الحراکی و روستای الحدیثه در غرب روستای معیصرونه پس از نبرد سنگین با تروریست‌های جبهه النصره شد.

حملات نیروهای هوایی روسیه بر مواضع جبهه النصره در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
حملات نیروهای هوایی روسیه بر مواضع جبهه النصره در سوریه

بر اساس این گزارش؛ شکست‌ های سنگین گروههای تروریستی طی روزهای گذشته در همه جبهه ها، موجب فروپاشی و اتهام زنی متقابل تروریست‌ها به یکدیگر شده و باعث آن گردیده که تروریست‌ ها به سوی روستاها و شهرک‌ ها در حومه ادلب به سمت شمال فرار کنند.

این در حالی است که روز گذشته، منابع امنیتی سوریه اعلام کردند که نیروهای اردوی سوریه این کشور به عملیات پیشروی در ولایت ادلب ادامه میدهند و طی 3 روز گذشته 33 روستا در محورهای جنوب و جنوب شرق این ولایت آزاد شده است.

قوای مسلح سوریه در حال حاضر به چهار کیلومتری شهرک جرجناز رسیده؛ جایی که لانه اصلی و مهم عناصر شاخه القاعده در سوریه و کلید ورود به شهر معرةالنعمان است. خطوط دفاعی تروریست‌ها و سایر گروه‌های تروریستی درهم شکسته شده است و ارتش سوریه موفق شد طی روزهای گذشته بیش از چندین روستا و چند ارتفاع مشرف بر مناطق دیگر را تصرف و پاکسازی کند.

بنا بر اعلام این منابع، فقط چند ساعت مانده که محاصره ارتش سوریه بر یک پست دیدبانی ترکیه در روستای الصرمان در حومه جنوب شرقی معرةالنعمان به طور کامل محاصره شود چرا که با پیشروی دیروز ارتش در سه محور شرقی، شمالی و جنوبی الصرمان، این پست دیدبانی ترکیه از سه جهت محاصره شده است.

در همین حال «عمر رحمون» عضو کمیته آشتی ملی سوریه اعلام کرد که احتمال دارد افراد مسلح شهر معرةالنعمان و روستاهای مجاور بدون درگیری با ارتش سوریه تسلیم شوند و این اتفاق در پی پیشروی‌های گسترده نیروهای ارتش سوریه در استان ادلب صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала