راۀ فرار از امراض سرطان، دیابت و زوال عقل کشف گردید

© Depositphotos.com / Weerapatعوامل اساسی امراض سرطان، دیابت و زوال عقل کشف شد
عوامل اساسی امراض سرطان، دیابت و زوال عقل کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از عوامل امراض سرطان ، دیابت و زوال عقل می تواند باکتری Porphyromonas gingivalis باشد که در دهن انسان تکثیر می کند و باعث امراض خطرناک می شود.

اسپوتنیک به نقل از دیلی میل. متخصصین شرکت امریکایی Cortexyme که مشغول توسعه و تولید ادویه هستند، میگویند که موجودیت باکتری  Porphyromonas gingivalis را در مغز مریضان مبتلا به آلزایمر کشف شده است. 

غذائی سرخ شده باعث مرض سرطان میشود  - اسپوتنیک افغانستان
غذائی سرخ شده باعث مرض سرطان میشود

علاوه بر این ، آنها در مفاصل مبتلا به آرتروز ، پلاکهای آترواسکلروتیک ، لوزالمعده دیابتی ها ، کبد افراد بیمار و در انواع مختلف دانه های سرطانی - عمدتاً در ناحیه سر ، گردن و ارگانهای هضم غذا مشاهده می شوند.

فرضیه که Porphyromonas gingivalis می تواند باعث ایجاد امزاض شود ، در نتیجه آزمایش در موش ها تأیید شده است. به طور معمول ، موش ها حامل Porphyromonas gingivalis نیستند ، اما کسانی که این باکتری ها در آنها "کاشته شده" متعاقباً از بیماری لثه رنج می برند ، و سپس دچار امراض دیابت ، آرتریت روماتوئید ، آترواسکلروز ، چاقی کبد و بیماری آلزایمر می شوند. دانشمندان همچنین دریافتند که باکتری Porphyromonas gingivalis قادر به نفوذ به سلولهای خونی بوده و از آنها در بدن انسان تکثر می کند.

روش قابل اعتماد برای جلوگیری از مرض سرطان - اسپوتنیک افغانستان
روش قابل اعتماد برای جلوگیری از مرض سرطان
 

کارشناسان تأکید می کنند که از بین بردن این نوع باکتری ها به کمک آنتی بیوتیک ها غیرممکن است. با این حال ، آنها ادعا می کنند که نوزادان مبتلا به Porphyromonas gingivalis نیستند - این باکتری ها احتمالاً شروع به تکثیر در حفره دهان بزرگسالان می کنند. بنابراین ، یک واکیسن می تواند از ابتلا به Porphyromonas gingivalis جلوگیری کند.

چندین لابراتوار قبلاً در توسعه آن برای معالجه بیماری لثه تعقیقات را انجام دادند. یک واکیسن در دانشگاه ملبورن (استرالیا) روی موش ها موفقانه آزمایش شد. در آینده نزدیک  قصد دارند آن را در ملاء عام آزمایش کنند.

در اوایل ماه دسامبر ، دانشمندان دانشگاه A Coruña در اسپانیا به این نتیجه رسیدند که ورزش می تواند از مرگ زود هنگام ناشی از امراض سرطان ، امراض قلبی و غیره جلوگیری نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала