خلیلزاد: طالبان در شکست داعش در افغانستان نقش داشتند

© AP Photo / Jacquelyn Martinخلیلزاد: طالبان در شکست داعش در افغانستان نقش داشتند
خلیلزاد: طالبان در شکست داعش در افغانستان نقش داشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که جنگجویان طالبان در شکست تروریستان داعشی در ولایت ننگرهار نقش داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "هشت صبح" کابل، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، می‌گوید که پیش‌رفت‌های «عمده» در عملیات علیه شاخه خراسان داعش صورت گرفته است. هر چند به گفته او داعش به صورت کامل در افغانستان محو نشده است، اما پیش‌رفت‌هایی که به دست آمده، واقعی است. 

زلمی خلیل‌زاد در یک رشته توییت نوشته است: «کمپین اخیر در ننگرهار یک مثال است. عملیات موثر ایالات متحده/ائتلاف و نیروهای امنیتی افغان و هم‌چنان طالبان، منجر شد که داعش- خراسان اراضی و جنگ‌جویان [خود] را از دست بدهد. صدها نفر تسلیم شده‌اند».

این در حالی است که اخیرا در پی عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی اچین ننگرهار، صدها جنگ‌جوی گروه داعش همراه با خانواده‌های‌شان به دولت تسلیم شده‌اند. چندی پیش محمداشرف غنی، رییس جمهور، در سفری به ولایت ننگرهار پایان گروه داعش را اعلام کرد.

قابل یادآوری است که پس از اعلام پایان داعش نیز عملیات علیه این گروه ادامه یافته است و در روزهای اخیر ده‌ها عضو دیگر این گروه به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

از جانب دیگر، گروه طالبان اعلام کرده است که داعش توسط این گروه شکست خورده است، اما نیروهای دولتی آن‌ها را از چنگ جنگ‌جویان طالبان نجات داده‌اند. ادعایی که نهادهای امنیتی آن را رد کرده و نیز گفته‌اند که برخی از جنگ‌جویان تسلیم شده داعش، اعضای پیشین گروه طالبان بوده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала