نمایندگان: نظام‌الدین قیصاری جنگ‌افزارهای غیرقانونی در بلخ توزیع می‌کند

© Photo / NQنمایندگان: نظام‌الدین قیصاری جنگ‌افزارهای غیرقانونی در بلخ توزیع می‌کند
نمایندگان: نظام‌الدین قیصاری جنگ‌افزارهای غیرقانونی در بلخ توزیع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از نماینده‌گان مردم در مجلس، ادعا دارند که نظام‌الدین قیصاری، فرماندۀ پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، به‌گونۀ مرموز و غیرقانونی به نزدیکانش در بلخ جنگ‌افزار توزیع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این نماینده‌گان، می‌گویند که نظام‌الدین قیصاری زمین‌های مردم را نیز غضب می‌کند و با چندین موتر به‌گونۀ غیرقانونی به گشت‌وگذار می‌پردازد.

قیصاری: جنرال دوستم چهل سال است مردم را معاله می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
قیصاری: جنرال دوستم چهل سال است مردم را معاله می‌کند

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان در نشست عمومی امروز (چهارشنبه، 15عقرب) مجلس در این باره گفت: «قومندان قیصاری، بالاتر از 200 نفر مسلح را به مزار شریف با خود برده‌است. آیا این افراد مربوط کدام قطعۀ نظامی است یا افراد خودسر است که به تهدید مردم شروع کرده‌اند و به غصب زمین؟»

رئیس عبدالخالق، نمایندۀ مردم بلخ نیز گفت که قیصاری به‌گونۀ مرموز از سوی حلقه‌هایی در بلخ حمایت می‌شود: «قیصاری در همین اواخر - نمی‌دانم که چه پلان دارد - در بلخ یک تعداد مردم را سلاح می‌دهد و خودش همرای پانزده، بیست موتری که غیرمسؤول استند، در مزار گشت‌وگذار می‌کند و زمین مردم را اشغال کرده‌است».

نظام‌الدین قیصاری، در حدود یک سال پیش نیز به اتهام نقض قوانین حقوق‌بشری و داشتن افراد مسلح غیرمسوول در ولایت فاریاب، از سوی نیروهای ویژۀ امنیت ملی بازداشت شد.

قیصاری، در حدود شش ماه در بند امنیت ملی بود و اخیرأ آزاد شد.

در آن زمان، لوی سارنوالی گفت که آقای قیصاری با ضمانت معتبر رها شده‌است و برای ادامۀ بررسی‌های پرونده‌اش باید در کابل صورت بگیرد.

اکنون پرسش اینجاست که نظام‌الدین قیصاری چگونه اجازه یافته‌است که از کابل به ولایت‌های شمال برود و چرا پروندۀ او تاکنون بررسی نشده‌است؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала