مقامات سعودی: کار بازسازی تاسیسات آرامکو ممکن است ماه ها طول بکشد

© REUTERS / VIDEOS OBTAINED BY REUTERS مقامات سعودی: کار بازسازی تاسیسات آرامکو ممکن است ماه ها طول بکشد
 مقامات سعودی: کار بازسازی تاسیسات آرامکو ممکن است ماه ها طول بکشد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام سعودی گفته است؛ کار بازسازی تاسیسات نفتی آرامکو آن طور که به نظر می‌رسد، عالی پیش نمی‌رود و ممکن است این روند یک سال بیشتر طول بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه " Wall Street Journal" امریکا به نقل از مقامات سعودی و پیمانکاران نفتی مطلع خبر داده که ممکن است بازسازی تاسیسات نفتی آسیب دیده آرامکو عربستان که از حملات هفته گذشته به شدت آسیب دیده، نه در عرض چند هفته بلکه چند ماه و حتی 1 سال طول بکشد.

این روزنامه امریکایی نوشته است: بر اساس اعلام مقامات سعودی و پیمانکاران نفتی، شرکت نفت عربستان سعودی در حال مذاکره اضطراری با سازندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات است و حاضر است بهایی بیش از حد معمول برای پرزه جات و ترمیم کاری رداخت کند تا هر چه سریع‌تر کار بازسازی تاسیسات نفتی پایان یابد.  

بر اساس اعلام مقامات و پیمانکاران نفتی کار بازسازی ممکن است به جای 10 هفته – که وعده اولیه مدیران شرکت آرامکو بوده است- چند ماه و حتی 1 سال طول بکشد.

 در پی حمله ویران کننده اخیر هواپیما های بدون سرنشین به بزرگترین تأسیسات نفتی عربستان سعودی، این شرکت نفتی سعودی از پیمانکاران خواسته که قیمت پرزه جات و سرویس‌های لازم برای بازسازی را هر چه سریع‌تر اعلام کنند.

به گفته مقامات سعودی و تأمین کنندگان خدمات نفتی در سعودی در روزهای اخیر، مدیران شرکت آرامکو با تماس‌ها، فاکس‌ها و ای میل‌های خود  پیمانکاران نفتی غربی طرف معامله خود از جمله شرکت"بیکر هیوز" را بمباران کرده‌اند و از آنها خواسته‌اند به صورت اضطراری و فوری کار بازسازی را تمام کنند.  

یکی از مقامات سعودی گفته هزینه‌های بازسازی می‌تواند صدها میلیون دالر باشد. این هزینه جدای از هزینه کاهش قیمت سهام آرامکو و درآمد نفتی سعودی در پی کاهش بیش از 5 میلیون بشکه‌ای ظرفیت صادرات روزانه نفت سعودی بوده است.

مشاوران و مقامات دولت سعودی درباره تاثیرات سوء حمله به تاسیسات نفتی بر اقتصاد کشور هشدار داده‌اند.

 پیش از این ، روزنامه جاپانی  Nikkei Asia Review با استناد به منابع خبر داده بود که شرکت سعودی آرامکو به شرکت جاپانی نفت  JXTG Nippon Oil & Energy در مورد تغییرات آتی در تأمین سوخت اطلاع داد.  

 حملات اخیر باعث کاهش 5.7 میلیون بشکه‌ای از ظرفیت تولید روزانه نفت سعودی شده است. این میزان 6 درصد از عرضه جهانی نفت خام است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала