عمران خان درباره رخدادهای ناگوار احتمالی میان پاکستان و هند هشدار داد

© Photo / IK / IKعمران خان درباره رخدادهای ناگوار احتمالی میان پاکستان و هند هشدار داد
عمران خان درباره رخدادهای ناگوار احتمالی میان پاکستان و هند هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان بار دیگر درباره وقوع رخدادهای ناگوار احتمالی میان هند و پاکستان به جامعه بین المللی هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عمران خان نخست وزیر پاکستان، امروز در پیام تویتری اش اظهار داشت: رهبران هند در تلاش هستند تا با انجام یک «عملیات کاذب» در منطقه کشمیر و متهم کردن پاکستان در مورد آن، توجه افکار عمومی جهان به نقض حقوق بشر علیه مردم کشمیر را منحرف سازند.

وی افزود: برخی گزارش های ادعایی از سوی رسانه های هندی حاکی از ورود عناصر تروریستی از افغانستان به منطقه جامو و کشمیر و برخی دیگر حاکی از ورود این افراط به مناطق جنوبی هند شده اند، اما این ادعاها تنها با هدف انحراف اذهان جهانی نسبت به نسل کشی و پاکسازی نژاد مسلمان در کشمیر مطرح می شوند.

مقامات پاکستانی بیم آن دارند که تشدید تنش های سیاسی و همزمان بالا رفتن درگیری های مرزی میان با هند، باعث وقوع حادثه ای مانند «پولواما» نشود.

 عمران خان: پاسخ سیلی مودی را با مشت خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: پاسخ سیلی مودی را با مشت خواهیم داد

یادآوری می کنیم، که پولواما نام منطقه ای در کشمیر تحت کنترل هند  است که در  روز ۲۵ دلو سال گذشته بر اثر یک حمله انتحاری به نظامیان هندی در این منطقه دست کم ۴۰ تن از این نیروها کشته شدند و متعاقب آن دهلی نو، اسلام آباد را متهم به حمایت از عاملان این حمله تروریستی کرد.

پس از حمله پولواما، تنش ها میان رقبای هسته ای جنوب آسیا تشدید شد تا جایی که دو کشور برای یک جنگ تمام عیار آماده شده بودند.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته نیز در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به افزایش خطر رویارویی نظامی میان دهلی نو و اسلام آباد، گفت: شانس مذاکره با هند به حداقل رسیده است.

عمران خان اظهار داشت: عرصه برای مردم کشمیر تنگ شده و ما نگران نسل کشی مسلمانان در این منطقه هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین خواستار اعزام هیات ناظران و نیروهای حافظ صلح به منطقه جامو و کشمیر توسط سازمان ملل شد.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند: حکومت نظامی و محدودیت های شدید در جامو و کشمیر وارد هجدهمین روز شده و قرار است امروز کشمیری‌ها پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات گسترده در اعتراض به اقدامات دولت هند برگزار کنند.

دولت پاکستان نیز  در روزهای اخیر اعلام کرد که این کشور در اعتراض به وضعیت بحرانی کشمیر به دادگاه لاهه و شورای حقوق بشر سازمان ملل مراجعه خواهد کرد.

پس از برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست پاکستان برای بررسی اوضاع کشمیر، اکنون دولت اسلام آباد تصمیم گرفته تا از هند به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کند.

 تصمیم دولت هند برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر ،تنش ها میان دهلی و اسلام آباد را تشدید  کرد و متعاقب آن پاکستان ضمن مخالفت با اقدام هند، روابط خود را با این کشور به حداقل رساند.

تنش های دیپلماتیک پس از اخراج سفیر و ۱۳ دیپلمات هند از پاکستان در پی تشدید اختلاف ها میان دو کشور، سبب شد تا اسلام آباد به طور رسمی مبادلات تجاری و فرهنگی با دهلی را متوقف کند.

دولت هند با اعلام اینکه تصمیم اخیر این کشور درباره منطقه جامو و کشمیر یک موضوع داخلی است، از اسلام آباد خواست تا در تصمیم خود برای کاهش روابط دیپلماتیک با دهلی تجدید نظر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала