ترامپ: در گرینلند برج نمی‌سازم + عکس

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: در گرینلند برج نمی‌سازم + عکس
 ترامپ: در گرینلند برج نمی‌سازم + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور امریکا با انتشار تصویری ویرایش شده که برج او را در گرینلند نشان می‌داد، گفت: قول می‌دهم چنین کاری را در این جزیره دانمارکی نکنم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، شب گذشته با انتشار تصویری ویرایش شده که برج ترامپ در نیویورک را در گرینلند، از اراضی خودمختار دانمارک، نشان می‌داد و در پاسخ به گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه او قصد خریداری این جزیره را دارد، نوشت: «قول می‌دهم این کار را در گرینلند نکنم!»

پیش از دونالد ترامپ، پسرش، اریک ترامپ، با انتشار همان تصویر در صفحه اینستاگرامی خود به خرید این جزیره ابراز علاقه کرده بود. اریک ترامپ در ذیل این تصویر در اینستاگرام خود نوشته بود: «شما‌ها را نمی‌دانم، اما من عاشق موضوع خرید گرینلند هستم».

توییت ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه امریکا قصد دارد گرینلند را از دانمارک خریداری کند منتشر شد. این موضوع از سوی خود شخص ترامپ چند روز پیش مطرح شد. او روز یکشنبه در باشگاه گلف خود در نیوجرسی به خبرنگاران گفت «این موضوع از نظر استراتژیکی جالب است و ما علاقه‌مند هستیم. اما، با آن‌ها کمی صحبت خواهیم کرد. البته این اولویت شماره یک ما نیست».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در ادامه گفت «این از نظر استراتژیکی برای ما خوب است. ما یک متحد بزرگ برای دانمارک هستیم و به این کشور کمک و از آن محافظت می‌کنیم».

پیش از این مقامات دانمارک و گرینلند بلافاصله به این اظهارات واکنش نشان داده و به طور قاطع این ایده را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала