قصد ترامپ برای اخراج رئیس دستگاه اطلاعات ملی امریکا

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند منبع آگاه در کاخ‌سفید اعلام کردند دونالد ترامپ قصد دارد «دن کوتس» رئیس دستگاه اطلاعات ملی امریکا را برکنار کند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Axios، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تصمیم گرفته است، «دانیل کوتس» رئیس اداره اطلاعات ملی امریکا را از مقامش برکنار کند.
رهبر ایالات متحده امریکا توضیح این تصمیم خود را غیر ضروربودن چنین یک ساختار بوروکراتیک، عنوان نموده است. 

ترامپ، رئيس سرویس مخفی امریکا را برکنار کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، رئيس سرویس مخفی امریکا را برکنار کرد
 
یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد گفت‌وگوهایی در خصوص اخراج دن کوتس انجام شده است؛ اما به صورت دقیق مشخص نیست رئیس جمهور امریکا چه زمانی چنین تصمیمی خواهد گرفت.
یک منبع دولتی دیگر که در خصوص این مسئله با دونالد ترامپ مصاحبه کرده بود، اعلام کرد رئیس جمهور امریکا به او گفته است: زمان تغییر فرا رسیده است. دن یک انسان فوق العاده است، اما رئیس جمهور دیگر به حرف‌های او گوش نمی‌دهد.
رئیس دستگاه اطلاعات ملی امریکا پیشتر چندین بار خشم دونالد ترامپ را برانگیخته است.
دن کوتس در ماه جنوری در مجلس سنا اعلام کرد بعید است کوریای شمالی از سلاح‌های هسته‌ای اش دست بکشد. این اظهارات کوتس با آنچه رئیس جمهور امریکا به زبان آورده بود، کاملا مغایرت داشت.
دونالد ترامپ به تعدادی از مشاوران خود گفته است که احتمالا «فرد فلیتز» را که به عنوان رئیس دفتر سابق جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده است، به عنوان جایگزین «دن کوتس» انتخاب کند. فلیتز پیشتر تحلیلگر سازمان سیا و از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان بوده است.
دن کوتس که پیشتر سناتور ایندیانا در سنای امریکا بود، حدود دو سال پیش به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات ملی این کشور انتخاب شد.
کوریای شمالی پیش ازان بار ها به عدم اجرای توافقات در مورد خلع سلاح های هسته ای متهم شده است. در دسامبر 2018 گزارش شد که کوریای شمالی پایگاه اصلی راکت های دوربرد واقع در مناطق کوهستانی خود را علی رغم تعهد به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا، تقویت نموده است. در ماه نوامبر، از کشف 13 پایگاه راکت یمخفی در خاک کوریای شمالی خبر داده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала