ارتش حفتر حکومت وحدت ملی را به حمله هوایی بر افراد ملکی متهم ساخت

© AP Photo / Mohammed El-Sheikhy, Fileارتش حفتر حکومت وحدت ملی را به حمله هوایی بر افراد ملکی متهم ساخت
ارتش حفتر حکومت وحدت ملی را به حمله هوایی بر افراد ملکی متهم ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ملی لیبیا تحت فرماندهی مارشال خلیفه حفتر، نیروهای هوایی حکومت وحدت ملی لیبیا را به انجام حمله هوایی بر افراد ملکی در نزدیکی پایتخت این کشور، متهم ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر اطلاعاتی ستاد غربی ارتش ملی لیبیا اعلام کرده است که طیاره نظامی که از پایگاه هوایی در نزدیکی شهر مصراته پرواز کرده بود، روز چهارشنبه، ۳ جولای کاروان موترهایی که در آن افراد ملکی قرار داشتند، هدف حمله هوایی قرار داده است. براساس اعلامیه ارتش، این حمله منجر به کشته و زخمی شدن چندین فرد شده است. جزئیات بیشتر از تعداد قربانیان این حادثه ارایه نشده است.

انفجار دو موتر بمب‌گذاری شده در مقابل مقر فرماندهی ارتش لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
انفجار دو موتر بمب‌گذاری شده در مقابل مقر فرماندهی ارتش لیبیا

قبل از این ماموریت سازمان ملل متحد در لیبیا اعلام کرده بود که در نتیجه یک حمله هوایی بر مرکز مهاجرین غیرقانونی در نزدیکی طرابلس ۴۴ تن کشته و بیش از ۱۳۰ تن دیگر زخمی شده اند. حکومت وحدت ملی لیبیا در این حمله نیروهای هوایی تحت حمایت خلیفه حفتر را متهم کرده است.

مارشال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش ملی لیبیا به تاریخ ۴ اپریل فرمان آغاز حملات بر طرابلس را صادر کرد.

واحدات نظامی تحت فرماندهی حفتر شهرهای غریان، و صرمان را که در جنوب پایتخت واقع است، را تحت کنترول خود درآورده اند. 

در حال حاضر در لیبیا دو حکومت وجود دارد یک حکومت تحت رهبری فایز سراج در طرابلس قرار دارد که توسط جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است. حکومت دوم در شرق لیبیا تحت رهبری موقت عبدالله عبدالرحمن الثانی وجود دارد که اردوی ملی لیبیا از آن حمایت می‌کند.

براساس اطلاعات سازمان بین‌المللی صحت، در نتیجه درگیری‌های نظامی در طرابلس حدود ۷۴۰ تن کشته و بیش از ۴۴۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала