خوشبینی پمپئو از افزایش تحرکات نظامیان افغانستان در برابر طالبان

© @ARG - FBمایک پمپئو در کابل
مایک پمپئو در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ی امریکا که در سفر از پیش اعلام ناشده وارد کابل شد، دیروز در کاخ ریاست جمهوری با رییس جمهور غنی و رییس اجراییه کشور دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در دیداربا رئیس جمهور کشور محمد اشرف غنی، از روند صلح افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی کرده و تلاش های نظامیان افغان برای مهار تحرکات طالبان را ستوده است. بر بنیاد خبرنامه ی کاخ ریاست جمهوری: «محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور ظهر امروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا را به حضور پذیرفت و در رابطه به افزایش تحرکات و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی و همسویی روابط دوجانبه، روند صلح و انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، بحث همه جانبه نمودند.»
در خبرنامه ی کاخ ریاست جمهوری همچنان نگاشته شده است: «در این دیدار که در قصر دلگشای ارگ انجام شد، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش تحرک و ظرفیت در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی نمود و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ماه های اخیر توانایی های بهتری از خود نشان داده اند.
همچنان رییس جمهور غنی و وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش سطح هماهنگی و همسویی میان حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا، اظهار خرسندی نمودند.» این دیدار در حالی انجام می شود که قرار است به زودی دور هفتم گفت و گوهای صلح میان امریکا و طالبان به زودی در قطر از سر گرفته شود.
پیشترمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پایان ماه می به خبرنگاران گفت که جنبش طالبان امیدوار است که امریکا در دور بعدی مذاکرات، خروج نیروهایش از افغانستان را اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала