انتقاد ترکیه از افشای محتوای نامه تهدید آمیز امریکا درباره اس-۴۰۰

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد ترکیه از افشای محتوای نامه تهدید آمیز امریکا درباره اس-۴۰۰
انتقاد ترکیه از افشای محتوای نامه تهدید آمیز امریکا درباره اس-۴۰۰ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت ترکیه افشای محتوای نامه سرپرست وزارت دفاع امریکا به همتای ترکی اش را غیرقابل قبول عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که افشای محتوای نامه تهدید آمیز پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا به خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در خصوص خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی توسط ترکیه، غیرقابل قبول است.

ابراهیم کالین: «این نامه با روح همکاری استراتژیک دو کشور همخوانی ندارد. همزمان با ارسال نامه، محتوای آن به مطبوعات افشا شد. همچو اقدام در امور مهم دولتی غیرقابل قبول است. ما به این اقدام جواب مناسب خواهیم داد، من با بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در این مورد صحبت نمودم. بگذار همه مطمئن باشند که ما این اقدام را بدون جواب نخواهیم گذاشت، اما ما مذاکرات را نیز ادامه خواهیم داد.»

وی افزود که روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست گروه ۲۰ در جاپان روی مسئله آموزش پیلوتان ترکی در جت های اف-۳۵ بحث خواهند کرد.

گفتنی است، پیش از این جمله Foreign Policy با اشاره به محتوایات نامه متذکره اعلام کرد که سرپرست وزارت دفاع امریکا به انقره اطلاع داده است که پیلوتان ترکی که برای آموزش پرواز در جت های اف-۳۵ در امریکا به سر میبرند باید تا ۳۱ جولای خاک این کشور را ترک کنند.

یادآوری میکنیم، مقامات امریکایی بارها اعلام کرده اند در صورتیکه ترکیه از خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه منصرف نشود، قرارداد فروش جت های نسل پنجم اف-۳۵ با انقره را لغو خواهند کرد.

حکومت ترکیه، باوجود تهدیدها امریکا میگوید که تصمیم انقره برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه قطعی‌ است و قرار است اولین مجموعه سیستم های متذکره در ماه جون سال روان در ترکیه مستقر گردد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала