منازع بین امریکا و ترکیه در خرید اس-400 و F-35

© Photo / Public Domain/U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Andrew Leeترکیه بیش از 100 اف-35 از امریکا میخرید
ترکیه بیش از 100 اف-35 از امریکا میخرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش رویتر، به نقل از منابع امریکائی، ایالات متحده تصمیم گرفته است که منبعد دیگر پیلوتان ترکی را برای آموزش پرواز به بمب افکن های F-35 را نپذیرد.

این تصمیم علی رغم مذاکرات میان ایالات متحده و ترکیه صورت گرفته است، که در جریان آن واشنگتن در برابر خرید سیستم دافع هوا روسی S-400 عکس العمل نشان داد. اشاره شده است که این امر فقط برای پیلوتان و انجینران جدید می باشد که قرار بود برای آموزش به ایالات متحده سفر نمایند.

ترکیه در تلاش بدست آوردن اس-400 و اف-35 است - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه در تلاش بدست آوردن اس-400 و اف-35 است
فعلاً در پایگاه هوائی "لوک" در ایالت آریزونا امریکا چهار پیلوت ترکی مصروف آموزش هستند، دو پیلوت دیگر به عنوان مربیان کار می کنند. علاوه بر این، 20 تن پرسونل تخنیکی ترکی نیز مصروف تدریس هستند.
منابع آژانس گفتند که اگر انقره برنامه های خود را برای C-400 تغییر دهد، امکان دارد که تصمیم امریکا تغییر کند. به گفته آژانس، هنوز در مورد نظامیان ترکیه که قبلا آموزش دیده اند، تصمیم گرفته نشده است.
پیشتر، اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، یک بار دیگر از رئیس جمهور امریکائی خواست تا یک گروپ کاری مشترک در مورد C-400 ایجاد کند. ترکیه قبلا اعلام کرده بود که برنامه های خرید S-400 را رها نخواهد کرد و اولین مجموعه سیستم های دفاع هوائی باید در ماه جولای تحویل ترکیه گردد.
ایالات متحده ادعا می کند که سیستم های S-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار هستند و ترکیه را با تحریم های احتمالی خود تهدید کرده و بارها گفته اند که می توانند روند فروش آخرین هواپیماهای F-35 را تاخیر دهند و یا لغو کنند. ترکیه یکی از شرکت کنندگان برنامه بین المللی F-35 است. ترکیه نیز بارها اعلام کرده است که C-400 برای امریکا در تولید F-35 هیچ نوع تهدیدی را ایجاد نمی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала