پنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد

© AFP 2023 / MICHAL CIZEKپنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد
پنتاگون: ایران قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی ایالات متحده میگویند که ایران برای حمله به نظامیان امریکایی مستقر در خاورمیانه آمادگی میگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، قومندانی مرکزی ایالات متحده روز سه شنبه با نشر بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده «شواهد واضح» در مورد آمادگی ایران برای حمله به نظامیان امریکایی مستقر در خاورمیانه را در دست دارد.

در این بیانیه آماده است که قومندانی مرکزی ایالات متحده پس از دریافت «شواهد واضح» در مورد اینکه ایران و «نیروهای دست نشانده اش در منطقه قصد حمله به نیروهای امریکایی را دارند»، خواستار اعزام نیروهای اضافی به خاورمیانه شده است.

قومندانی مرکزی ایالات متحده: «ما برای حفاظت از نظامیان و منافع ایالات متحده امریکا در منطقه و جلوگیری از هر گونه تجاوز خواستار اعزام نیروهای اضافی شدیم.»

این در حالی است که چندی پیش جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود که واشنگتن کشتی طیاره بردار "یو اس ‌اس آبراهام لینکلن" و شماری بمب‌افکن را به منطقه تحت نظارت قومندانی مرکزی امریکا اعزام میکند. این منطقه از سوریه تا پاکستان را در بر میگیرد.

به گفته بولتون، این اقدام سیگنال برای مقامات ایرانی میباشد.

یادآوری میکنیم، ۸ اپریل سال روان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروهای تروریستی خارجی قرار خواهد داد. این اولین بار است که امریکا بخشی از دولت کشور دیگر را به عنوان «گروه تروریستی خارجی» به رسمیت میشناسد.   

شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به این اقدام ایالات متحده، دولت امریکا را به حمایت از تروریسم متهم نموده و قومندانی مرکزی قوای مسلح این کشور را «گروه تروریستی» معرفی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала