رئیس جمهور غنی مانع سفر ربانی به قطر شد

© Sputnik / SCO Host Photo Agency /  مراجعه به بانک تصاویر صلاح الدین ربانی
صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع در وزارت امور خارجه تایید کرده است که محمداشرف غنی رییس جمهور، مانع سفر صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه به قطر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع که نخواسته نامی از او گرفته شود به رسانه ها گفته که آقای غنی مانع اشتراک آقای ربانی در شانزدهمین نشست "مجمع گفتگوهای آسیایی" که در دوحه قطر در حال برگزاری است، شده است.
منبع گفته:" قطر امروز چهارشنبه میزبان نشست مجمع گفتگوهای آسیایی است که رییس جمهور غنی در آخرین لحظات مانع سفر آقای ربانی به این نشست شده است."
به گفته منبع، لغو سفر وزیر خارجه در این نشست اقدام مثبت پنداشته نمی‌شود، زیرا افغانستان عضو دایمی مجمع گفتگوهای آسیایی است و قرار است در نشست امروز قطر رهبری این سازمان به ترکیه که عضویت آن را دارد سپرده شود.
ارگ ریاست جمهوری تاهنوز این خبر را تایید نکرده است.
گفتنی است که شانزدهمین اجلاس وزرای خارجه گفتگوی همکاری آسیا از روز گذشته (سه‌شنبه 10 ثور) به مدت سه روز در دوحه قطر در حال برگزاری است.
اولین اجلاس وزرای امور خارجه ACD در سال 2002 با حضور نمایندگان 18 کشور عضو در تایلند برگزار شد و وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، حمایت خود را از تشکیل و تداوم کار مجمع مذکور اعلام کردند.
پانزدهمین نشست آن جنوری 2017 در ابوظبی و چهاردهمین نشست وزرای خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا حوت 1394 در بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала