قوانین جنجالی مقامات سعودی برای نمازگزاران در ماه رمضان

© AP Photo / Hassan Ammarقوانین جدید سعودی برای نمازگزاران در ماه رمضان
قوانین جدید سعودی برای نمازگزاران در ماه رمضان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات سعودی قوانین جدید و بحث‌برانگیزی را برای نمازگزاران مساجد عربستان در ماه رمضان وضع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، مقامات عربستان سعودی برای نمازگزاران مساجد عربستان در ماه رمضان قوانین جدید و بحث‌برانگیزی وضع کرده است. زائران بیت‌الله الحرام نیز از تدابیرمحمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سیاست‌های جنجالی او در برابر علما و شیوخ در امان نمانده‌اند و مقامات عربستان قوانینی را تصویب کرده‌اند که تردید‌ها و سؤالات بسیاری ایجاد کرده است. 

 

تمسخر کاربران از طرح بن سلمان برای تدریس زبان چینی در عربستان - اسپوتنیک افغانستان
تمسخر کاربران از طرح بن سلمان برای تدریس زبان چینی در عربستان

از جمله تصمیماتی که در رسانه‌های رسمی سعودی به آن‌ها اشاره شده، جمع‌آوری اطلاعات از نمازگزاران و معتکفان در مساجد عربستان در ماه رمضان است تا بنابر آنچه روزنامه سبق سعودی آن را "اقدامات منافی اعتکاف در مساجد" نامید، در آنجا رخ ندهد و معتکفان در مساجد شناسایی و افراد بالای هجده سال در مساجد معتکف شوند.
در چارچوب سیاست‌های کاهش نقش مساجد در راهنمایی و ارشاد جامعه، مقامات این کشور برای معتکفان مسلمان، عرب و نیز سعودی در ماه رمضان شرط گذاشته اند که کارت شناسایی و موافقت کفیل (برای غیرسعودی‌ها) را ارائه بدهند. از دیگر شروط وضع شده برای معتکفان و نمازگزاران سعودی در ماه رمضان این است که مقامات امنیتی این کشور اسامی افراد، شرکت‌ها و نهاد‌هایی که به برگزاری افطاری و سفره‌های رمضانی اقدام می‌کنند ثبت کنند علاوه بر این درباره نشستن در راهرو‌های داخل مسجد الحرام و خارج از آن هشدار داده شده است.
ناظران معتقدند این تدابیر در چارچوب سیاست کاهش نقش مساجد در جامعه سعودی و در مقابل روی آوردن به کاباره‌ها، سینماها، برگزاری کنسرت‌ها و جشن‌های شبانه مختلط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала