طالبان : درمذاکرات قطر هیچ کس از حکومت نمایندگی نخواهد کرد

© Sputnik / T.AZIMشیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو
شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در بیانیه اعلام کرد که دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در قطر مذاکرات رسمی صلح نیست و کسی به نمایندگی از دولت افغانستان در این نشست حضور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، در روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر حضور احتمالی نمایندگان دولت افغانستان در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در قطر منتشر شده است.
طالبان نیز با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش داد و حضور نمایندگان دولت افغانستان به صورت رسمی در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با این گروه را تکذیب کرده است. 

نشر لست مذاکره‌کنندگان از جانب حکومت با طالبان در نشست قطر - اسپوتنیک افغانستان
نشر لست مذاکره‌کنندگان از جانب حکومت با طالبان در نشست قطر

در بیانیه طالبان تاکید شده است که این نشست را نمی‌توان مذاکرات رسمی صلح عنوان کرد بلکه شرکت کنندگان در این نشست تنها به تبادل نظر پرداخته و مواضع خود را اعلام خواهند کرد.
این گروه خاطرنشان کرده است: اگر برخی از مقامات افغان در فهرست شرکت کنندگان این نشست باشد، تنها برای ابراز نظریات شخصی خود شرکت می‌کند.
در بیانیه طالبان آمده است: «ممکن است افرادی که مورد پسند کسی نباشند نیز در این نشست حضور یابند اما این ربطی به طالبان ندارد و این گروه شرکت کنندگان را انتخاب نکرده است».
این در حالی است که دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده تا بتواند در این دور از مذاکرات احزاب با طالبان به صورت مستقیم با این گروه وارد گفت‌وگو شود.
در نشست شورای مصالحه که دیروز یک‌شنبه (18 حمل) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود؛ چهار کمیته برای تشخیص خطوط سرخ گفتگو با طالبان، گزینش هیات مذاکره کننده، انکشاف شورای مصالحه و طرزالعمل وظایف هیات مذاکره کننده، موظف شده اند.
یک کمیته به رهبری عبد‌رب‌الرسول سیاف، توظیف شده تا پیش‌نویس خطوط سرخ دولت برای گفتگو با گروه طالبان را تدوین کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала