عمران خان پیشنهاد آتش ‌بس داد

© AP Photo / K.M. Chaudaryعمران خان هند را به مذاکره دعوت کرد
عمران خان  هند را به مذاکره دعوت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمران خان، نخست‌وزير پاکستان برای حل بحران بوجود آمده میان دهلی نو و اسلام‌آباد از طریق گفتگو اعلام آمادگی کرد و پیشنهاد آتش‌بس داد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان ، نخست‌وزير پاکستان برای حل بحران بوجود آمده میان دهلی نو و اسلام‌آباد از طریق گفتگو اعلام آمادگی کرد.
وی گفت: نباید مسائل در برابر هند از کنترل خارج شود و محاسبات نادرستی صورت گرفته است که باید درباره آن‌ها فکر کنیم. برای حل مناقشه با هند باید به منطق و درایت متوسل شویم. برای حل اختلاف با هند باید گفتگو کنیم.
عمران خان در ادامه ضمن ابراز تاسف درباره اتفاقات دیروز، افزود: اقدام امروز ارتش برای جلب اعتماد مردم در زمینه دفاع از کشور بود. بعد از حمله «پلوامه» به هند پیشنهاد کردیم که در این زمینه تحقیق شود، اما این کشور با اقدام عجولانه جنگ را انتخاب کرد.
وی همچنین گفت: به خاطر نزدیک بودن به زمان انتخابات، دولت هند به دنبال صلح نبود و آتش جنگ را برافروخت.
نخست وزیر پاکستان تأکید کرد: به خوبی از آسیب‌های جنگ اطلاع داریم و فقط خواستیم ثابت کنیم قادر به دفاع از خود هستم، اما هنوز هم برای آتش بس دیر نشده است. آمریکا نتوانست ظرف 18 سال جنگ افغانستان را به نتیجه مطلوب برساند و هند هم نمی‌تواند بر طبل جنگ بکوبد، اما در صورت ادامه تهدید‌ها پاکستان به خوبی می‌تواند از خود دفاع کند.
عمران خان گفت: به زودی نشست مهم پارلمان با حضور سران نظامی برگزار خواهد شد و برای پاسخ قاطع اسلام آباد رایزنی بیشتری انجام می‌دهیم.
گفتنی است نخست وزیر پاکستان طی 5 ماهی که از آغاز مسئولیتش می‌گذرد تا کنون 3 بار از دولت دهلی نو برای مذاکرات و رفع تنش‌های موجود دعوت به عمل آورده است.
نیمه شب گذشته تعدادی از جنگنده‌های هندی با نقض حریم هوایی پاکستان 7 کیلومتر وارد خاک این کشور شدند وسپس با تحت تعقیب قرار گرفتن توسط جنگنده‌های پاکستان مجبور به ترک پاکستان شدند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала