نماینده مجلس نمایندگان افغانستان: امتیازدهی به طالبان مشروط شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده مجلس نمایندگان افغانستان: امتیازدهی به طالبان مشروط شود
نماینده مجلس نمایندگان افغانستان: امتیازدهی به طالبان مشروط شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس نمایندگان افغانستان گفت، که امتیازدهی به طالبان باید تنها در ازای تضمین معتبر در مذاکرات صلح با این گروه انجام شود.
کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان در ارزگان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان در ارزگان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رحیمه جامی عضو کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس نمایندگان افغانستان گفت: لغو تحریم‌های سازمان ملل از رهبران طالبان به معنای امتیازدهی به این گروه است.

وی تاکید کرد، که تنها در صورت اخذ ضمانت‌های معتبر بین‌المللی باید به گروه طالبان امتیاز دهد.

عضو کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس نمایندگان افغانستان تصریح کرد، به هر اندازه که به طالبان امتیاز دهی صورت می‌گیرد، خواسته‌های آنها نیز افزایش خواهد یافت.

جامی اظهار داشت: تنها در صورتی باید به طالبان امتیاز داد که این گروه بپذیرد، که دیگر دولت افغانستان، امریکا و سایر کشورهای جهان را تهدید نخواهند کرد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد، که در این اواخر موضوع بیرون شدن نام های رهبران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل بالا گرفته است.

ظاهرا روسیه و امریکا تلاش دارند تا به درخواست طالبان برای بیرون کردن نام رهبران این گروه از این فهرست راهی را جستجو کنند.

اما دولت افغانستان بیرون کردن نام رهبران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل را تنها در حیطه اختیارات دولت این کشور دانسته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала