روسیه همچنان پیمان منع راکت های هستوی میان برد را رعایت میکند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه همچنان پیمان منع راکت های هستوی میان برد را رعایت میکند
روسیه همچنان پیمان منع راکت های هستوی میان برد را رعایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات روسی میگویند که مسکو توقف موقت تولید و استقرار راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معین وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه توقف موقت تولید و استقرار راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را مراعات میکند و در آینده نیز مراعات خواهد کرد.

ریابکوف: «این امر به ایالات متحده بستگی دارد که تصمیم بگیرد که پس از این چه کرد، تا چه اندازه امنیت ایالات متحده و اروپا در نتیجه چنین اقداماتی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. روسیه در چارچوب مهلت یک جانبه خود باقی خواهد ماند.»

گفتنی است، روز جمعه (۲ فبروری) رئیس جمهور ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده اجرای پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد را متوقف نموده است.      

در عین حال، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ضمن اینکه روسیه را بار دیگر به نقض پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد متهم کرد، گفت که اقدامات روسیه میلیون ها اروپایی و امریکایی را تهدید میکند.  به گفته وی اگر روسیه طی ۶ ماه آینده به طور کامل و به شکلی که قابل تایید باشد این پیمان را اجرا نکند، این پیمان به طور کامل ملغی خواهد شد.  

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد اظهار داشت که مسکو به این اقدام واشنگتن جواب بلمثل میدهد و عضویت خود را در پیمان یادشده به حالت تعلیق در می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала