پایگاه های ناتو در لتونی در چند دقیقه نابود می شوند

© Sputnik / Oksana Dzhadanپایگاه های ناتو در لتونی در چند دقیقه نابود می شوند
پایگاه های ناتو در لتونی در چند دقیقه نابود می شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامی پیشین لتونی گفت، که درصورت درگیری با روسیه پایگاه های فرعی ناتو در لتونی در جریان چند دقیقه نخست نابود خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، ریموند روبلوفسکی رئیس پیشین بخش برنامه ریزی راهبردی ستاد مشترک نیروهای مسلح لتونی در مصاحبه با پورتال Rubaltic گفت، که درصورت درگیری با روسیه پایگاه های فرعی ناتو در لتونی در جریان چند دقیقه نخست نابود خواهند شد.

Латвийский флаг в Риге - اسپوتنیک افغانستان
کمپیوتر رئیس سازمان ضد جاسوسی لتونی به سرقت رفت

به گفته روبلوفسکی، در حال حاضر یک گروه گردان ناتو در لتونی بدون توجه به توازن نیروها در منطقه وجود دارد و این هیچگونه خطری به روسیه ندارد.

نظامی پیشین لتونی گفت:- "وجود این گردان ناتو بیشتر یک حرکت سیاسی نسبت به یک ارتش است. علاوه بر این، این گردان ناتو جنگ افزار تهاجمی و راکت های سنگین در اختیار ندارد".

به نظر وی، ایجاد پایگاه های دایمی ناتو در آن کشور هیچ گونه تاثیری بر امنیت منطقه نخواهد داشت.

روبلوفسکی گفت:- "درباره حضور فرضی پایگاه های نظامی، در صورت وقوع جنگ واقعی نظامی با روسیه، این پایگاه ها در چند دقیقه نخست نابود خواهند شد، و تصمیم جا به جایی پایگاه های این اتحاد در صلاحیت ایالات متحده و متحدان آن قرار دارد و نه رهبری لتونی".

او افزود، در صورت درگیری بین روسیه و ناتو، لتونی وضعیت گروگان را خواهد داشت و ارتش این کشور حتی فرصت برای جنگ را پیدا نخواهد کرد. و من نمی دانم پس از جنگ یک بخش بزرگ از کشور ما باقی خواهد ماند، یا آن هم منفجر خواهد شد. من تکرار می کنم، که ما تصمیم گیرنده نیستیم.

به گفته وی، اظهارات منظم سیاستمداران لتونی در مورد «تهدیدات از روسیه» به خاطر نیاز به بقای سیاسی آنها ایجاد شده است، و آنها تنها سبب تنش عمومی می شوند.

روبلوفسکی گفت:- " لتونی در موقعیت خسته کننده، یکنواخت، مضر و به طور مداوم در آستانه هیجان قرار دارد".

یادآوری می کنیم، که لتونی از سال 2004 به عضویت ناتو درآمد. کانادا در این کشور بالتیک، گردان چند ملیتی ناتو را رهبری می کند. نخست وزیر کانادا در سفر خود به لتونی گفت، که ارتش کانادا حداقل چهار سال دیگر در این جمهوری باقی خواهد ماند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала