ربانی شنبه در نشست وزرای خارجۀ "آسیای مرکزی و هند" اشتراک می‌کند

© AFP 2023ربانی شنبه در نشست وزرای خارجۀ "آسیای مرکزی و هند" اشتراک می‌کند
ربانی شنبه در نشست وزرای خارجۀ آسیای مرکزی و هند اشتراک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست وزرای امور خارجه کشورهای «آسیای مرکزی و هند» با اشتراک افغانستان روزهای 12 و 13 جنوری سال روان میلادی در شهر سمرقند برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکمنستان با انتشار اعلامیه گفته است که نشست وزاری امور خارجه کشورهای "آسیای مرکزی و هند" با اشتراک افغانستان روزهای 12 و 13 جنوری سال روان میلادی در شهر سمرقند برگزار می‌شود.

بردی محمدف: اشتراک افغانستان در پروژه‌های منطقه‌‌یی مهم است - اسپوتنیک افغانستان
بردی محمدف: اشتراک افغانستان در پروژه‌های منطقه‌‌یی مهم است

در اعلامیه وزارت امور خارجه ترکمنستان آمده است: "نخستین نشست وزاری امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و هند" با اشتراک افغانستا روزهای 12 و 13 جنوری سال 2019 در سمرقند برگزار خواهد شد. در این نشست، سوشما سوآراج وزیر امور خارجه هند، جنگیز حیدربکوف وزیر امور خارجه قرقیزستان، مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان، رشید مرداف وزیر امور جارجه ترکمنستان، عبدالعزیز کمیل‌اف وزیر امور خارجه ازبکستان، مختار طلوبردی، معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان و همچنان از افغانستان صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور اشتراک حضور خواهند داشت"
در این نشست برنامه ریزی شده در چارچوب مذاکرات مسایل توسعه بیش از پیش تماس‌ها در زمینه‌های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی و بازرگانی، علمی و فنی و همچنان در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی بررسی می‌شود. و همچنان براساس گزارش‌ رسانه‌ها، طرف ها به مسایل دستیابی به صلح و ثبات در مورد افغانستان توجه ویژه‌ای خواهند کرد.
این نشست وزرای کشورهای آسیای مرکزی و هند با ابتکار هند در سال 2012 صورت گرفت و این نشست یکبار در سال برگزار می‌شود. به گفته سازندگان، این فرمت به تشدید همکاری بین هند و کشورهای منطقه کمک می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала